DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Marton Gergely: Pontszerző Európa-bajnoki bemutatkozás

Az elmúlt hétvégén az M-F Motorsport és ifjú pilótája, a 16 éves Marton Gergely immár az FIA Rallycross Európa-bajnokság Super1600-as mezőnyében is letette névjegyét. A bemutatkozás kiválóan sikerült, hiszen bár az elődöntőbe jutás első nekifutásra nem jött össze, de a 14. helyért járó három pontnak felhőtlenül örülhetett a magyar csapat az olasz Eb-futamon.



Az elmúlt hétvégén az olaszországi Franciacorta International Circuiten gyűltek össze a világ és Európa legjobb csapatai és versenyzői, hogy a vb 10., az Eb 9., és egyben utolsó fordulójának keretében mérjék össze tudásukat. A Super1600 Európa-bajnoki mezőnyében 10 nemzet 18 pilótája feszült egymásnak, közöttük végzett Gergő legfiatalabb indulóként a három pontot érő 14. helyen élete első FIA Európa-bajnoki futamán.

Gergő mind a négy előfutamán kiválóan szerepelt, több késhegyre menő párharcból is győztesen jött ki a pályán, egyik futamát pedig meg is nyerte, de ami ennél is fontosabb, rengeteg értékes tapasztalattal gazdagodott, úgyhogy elégedetten zárhatta az olasz versenyhétvégét. Az autó is végig tökéletesen működött, egyedül az ugrató utáni leérkezések viselték meg több másik autóhoz hasonlóan, amelyek mindig a kartervédőre érkeztek le, és így felgyűrődött az orruk.

Ezt leszámítva a pálya élvezetes és jó lendületes vonalvezetést kínált a pilóták, izgalmas, szemkápráztató csatákat a nézők számára, Gergőnek és a csapatnak pedig hihetetlen inspirációt jelentett, hogy Petter Solberggel, Jacques Villeneuve-vel és a többi világsztárral azonos versenyhétvégén, azonos nézősereg előtt versenyezhettek, és az olasz fanatikusok bizony Gergő látványos csatái és manőverei láttán is nem egyszer felhördültek.

 

Marton Gergely

„Nagyon örülök, hogy részt tudtunk venni a csapattal első Európa-bajnoki futamunkon, hiszen ezzel tényleg egy álmunk vált valóra, amire régóta vágytunk. Úgy érzem, hogy rengeteg hasznos tudással és tapasztalattal gazdagodtunk ezen a hétvégén, és jó volt lemérni magunkat az Eb-mezőnyben. Örülök, hogy ilyen kemény ellenfelek ellen edződhettem, nagyon sok kiélezett csatában volt részem a futamaimban, úgyhogy bőven volt alkalmam gyakorolni a különböző versenyszituációkat. Ami a végeredményt illeti, nagyon bíztunk benne, hogy esetleg összejön az elődöntős szereplés, de annak ellenére, hogy erről minimális különbséggel most lemaradtunk, úgy érzem, nincs okunk a csalódottságra. Mi kihoztuk a lehetőségeinkből a maximumot, és jelenleg itt tartunk, a végeredmény a realitást tükrözi. Előttünk csak erősebb autók végeztek, de mögöttünk is volt néhány fejlettebb technika. Köszönöm a csapatnak a hétvégi munkát, nagyon jól dolgoztak fiatal mérnökeink, úgyhogy kiváló futómű-beállítással versenyezhettem végig. Rajtunk nem múlt semmi, és örülünk ennek a három Eb-pontnak is, ezért pozitív érzésekkel készülünk a nyirádi versenyre.”

 

Fodor György, csapatfőnök 

„Nagyon elégedett vagyok az egész csapat és Gergő hétvégi munkájával és teljesítményével. Úgy gondolom, büszkék lehetünk arra, hogy magyar csapatként, fiatal magyar mérnökökkel és egy még fiatalabb magyar pilótával első Super1600-as évünket úgy tudtunk zárni, hogy pontokat szereztünk első Európa-bajnoki futamunkon. A fokozatosság elvét az elejétől kezdve próbáljuk betartani, és most az OB, illetve a Rallycross Challenge Europe után az Eb jelentette a következő lépcsőt. Nagyon  jó és hasznos  tapasztalat volt még idén megméretni magunkat ebben a mezőnyben, és belülről ismerkedni az Eb légkörével, illetve ritmusával, hiszen reményeink szerint jövőre már több Eb-futamon is rajthoz tudunk majd állni. Úgy gondolom, hogy amit tudtunk, azt kihoztuk ebből a versenyből, megmutattuk magunkat, és mindenki láthatta, hogy nem feltett kezekkel megyünk ki a pályára. Gergő megnyerte egy előfutamát, úgy, hogy a rajt után meglökték hátulról, keresztbe forgatták, és ketten tolták az első kanyar felé. Nem egy szokványos módja volt ez egy futamgyőzelemnek, és aki ott volt, az mind láthatta ezt. Úgy gondolom, hogy ez a jelenet is megmutatta, hogy a gondolkodásunk hosszútávon kifizetődő, hiszen Gergő tavaly a SuperNationalben, majd idén a Challenge-ben is rengeteg hasonló kiélezett versenyhelyzetbe került bele külföldi, rutinosabb pilóták és erősebb autók ellen, és most, az első Eb-futamunkon már úgy tudtunk megjelenni, hogy a korát meghazudtoló érettséggel tudja ezeket a helyzeteket kezelni. A magyaros virtus pedig benne van a vérében, volt, hogy hárman érkeztek meg fej-fej mellett az ugratóhoz, ő volt középen, tehát neki volt a legkisebb esélye, hogy elforduljon elsőként a következő kanyarban, mégis ő fordult el elsőként, mert ő állt a gázon a legtovább, és ami fontos: be is tudott fordulni. Az elődöntőbe jutás sorsáról hihetetlenül apró különbségek döntöttek, úgyhogy emiatt nem bánkódunk. Gergő három Eb-pontot szerzett egy olyan mezőnyben, ahol előttünk és mögöttünk is csak erősebb autók végeztek. Rengeteget tanult ő és az egész csapat is, és a látottak megerősítettek minket abban, hogy miben kell még fejlődnünk, illetve mely részeit kell még fejlesztenünk az autónak. Ez nagyrészt már csak pénz kérdése, és eddig is tudtuk, de most, hogy ott voltunk az Eb-n, még inkább nyilvánvalóvá vált számunkra, hogy miben van még egy kis hátrányunk az Eb élmenő csapataival szemben. Itt tartunk most, tudjuk, hogy hova szeretnénk idővel eljutni, és mit kell ehhez tennünk, úgyhogy emelt fővel és pozitív érzésekkel távoztunk Olaszországból.”     

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: