Volkswagen
Visszaszámlálás az új Golfhoz: Golf 5 – a nagykorúvá vált autó
Ez volt az a kényelmet és dinamikát kínáló Golf generáció, amely felülmúlta az egyre nagyobb számban megjelenő felső-középkategóriás konkurens modelleket. Igaz volt ez a minőségre is. Ezt bizonyítja többek között az is, hogy a lézerhegesztett karosszéria torziós merevsége 35% -kal nőtt 2003-ban, a Golf 5 debütálásakor. Ez volt az első Golf modell, mely opcionálisan hátsó oldalsó légzsákokkal is rendelhető volt - a szokásos légzsákokkal – első oldalsó és fejlégzsákokkal - együtt ez azt jelentette, hogy a felfújható védőpárnák közül immáron nyolc volt megtalálható a jármű fedélzetén.
részletekVisszaszámlálás az új Golfhoz: Golf 4 - a stílus ikon
A letisztult és precíz dizájn a márkát jobban jellemzi, mint valaha, és új utat indított a Volkswagen jövőjében. A Golf 4-et a 90-es évek közepén fejlesztették ki, az akkori Volkswagen Vezető Tervező, Hartmut Warkuß irányítása alatt. Manapság a formatervezési szakértők stílus ikonnak tekintik az autót, mely úttörő szerepet játszott a termékcsaládban. Ez annak köszönhető, hogy ennek a generációnak a kompromisszumok nélkül rajzolt egyértelmű vonalai és a termékcsaládra jellemző feltűnő kialakítású C-oszlopával egy kicsit visszatérést jelentett az 1974-es Golf 1 úttörő stílusához.
részletekVisszaszámlálás az új Golfhoz: Golf 3 - a biztonsági rendszerek úttörője
1991 augusztusától a Golf harmadik generációjával a Volkswagen korszakot indított a biztonság terén. A Golf 3 volt a termékcsalád első modellje, amely 1992-től kapható első légzsákkal, továbbá a karosszéria kialakításában elért nagy lépések jelentősen javították az ütközési tulajdonságokat. A Golf 3-mal a Volkswagen így mindenkinek elérhetővé tette a passzív biztonságot, mivel az általa kínált jobb védelemből sok ember profitált.
részletekVisszaszámlálás az új Golfhoz: Golf II – a tökéletesített koncepció
A Volkswagen 1983-ban vezette be a második Golf-generációt a piacra. A „Golf generáció”, mint ahogy a legnépszerűbb német író, Florian Illies elnevezte kortársait, ebben az autóban tanult meg vezetni. A helyzet az, hogy ez a Golf szintén világszerte sikeres lett: az 1991-es kivezetéséig a Volkswagen 6,3 millió Golf II-est gyártott.
részletekVisszaszámlálás az új Golfhoz: a Golf I. – az úttörő
Az első sorozatgyártásban előállított Golf 1974 márciusában hagyta el a wolfsburgi gyártósort, és májustól volt elérhető a márkakereskedésekben. Ahol a Bogár évtizedek óta uralta a piacot hátulra szerelt motorral és hátsókerék hajtással: abban a kategóriában végül beindult az elöl keresztben beépített motor és az elsőkerék-hajtás korszaka, noha az 1973-ban bevezetett Scirocco és a Passat kicsivel korábban már elindította ezt a tendenciát. A Golf megjelenésével a legnagyobb volumenű kategóriában szintén az új technológiára váltottak.
részletekRajtra kész a vadonatúj Golf
Ha van olyan autó, amit az évtizedek bestsellerének lehet nevezni, akkor az a Golf, melyet világszerte a generációról generációra történő folyamatos fejlesztés alapozott meg. Két hét múlva, október 24-én a Volkswagen bemutatja az autó nyolcadik generációját a wolfsburgi világpremieren. Az autóban több digitalizációs és konnektivitási megoldás van, mint eddig valaha, rengeteg innovációval és rendkívül kifejező dizájnnal karöltve.
részletekFrankfurtban debütál az „Új Volkswagen”
A Volkswagen márka két világpremiert is tart az idei Frankfurti Autószalon (IAA) alkalmával. A tisztán elektromos hajtásrendszerű ID.3 modell mellett ugyanis az „Új Volkswagen” („New Volkswagen”) mottó jegyében a márka új emblémáját és új márka arculatát is bemutatják a világ nyilvánossága előtt. A Bogár és a Golf után most az ID.3 vezeti át a Volkswagen márkát egy elektromos, teljesen hálózatba kapcsolt, és semleges szén-dioxid-mérleg jellemezte új korszakba. A tartalmi irányváltást és hosszútávon fenntartható termékeket hozó, nem egész négy éve elindított stratégiai átalakulás az új arculattal immár kívülről is jól látható lesz – a márka összességében jóval fiatalosabbá, nagyobb mértékben digitalizálttá, s ezzel modernebbé válik.
részletekNovemberben kezdődik az ID.3 gyártása
A visszaszámlálás elkezdődött: az ID.3 sorozatgyártása novemberben kezdődik a Zwickau járműgyárban. Jelenleg az utolsó robotokat telepítik, és zajlik az összeszerelő sor üzembe helyezése. Az ID.3 az elektromos autók teljesen új generációjának első modellje, amely a Volkswagen elektromos hajtású moduláris padlólemezén (MEB) alapul. Az ID.3 ma este a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon (IAA) debütál, az első járműveket az ügyfelek jövő nyáron vehetik át. Az ID.3-mal a Volkswagen az autóipar legnagyobb elektromos offenzíváját kezdi meg. Csak a következő három évben összesen 33 különböző, a MEB-en alapuló modell gyártása kezdődik, amely a Volkswagen-csoport összes volumen márkája között oszlik meg.
részletekID.R: az első rekord a Tianmen hegységben
A „Kínai Kihívás” teljesítve: a Volkswagen tisztán elektromos prototípusa új mércét állított fel a Tianmen hegységben.
részletekMegkezdődött az új Golf utolsó tesztfázisa
A fejlesztés már csaknem befejeződött: a Volkswagen intenzíven teszteli az álcázott prototípusokat. Világpremier 2019 őszén: a nyolcadik generációs Golf digitális, intelligens és összekapcsolt lesz.
részletekA Volkswagen rekordkísérlete kíséri a márka elektromos offenzíváját
A Tianmen hegység sok szállal kötődik a kínai mitológiához. Az ország déli részén található, 1 519 méter magas hegyről úgy hitték, hogy a mennyországba vezet. Éppen ezért a Volkswagen projektje – amely során a tisztán elektromos ID.R modell rekordidő alatt teljesíti a csúcshoz vezető, nem kevesebb, mint 99 kanyarból álló, közel tizenegy kilométeres utat – szimbolikus jelentőséggel bír. A nulla károsanyag-kibocsátással üzemelő ID.R látványos útja kíséri ugyanis a Volkswagen márka átfogó elektromobilitási offenzíváját Kínában.
részletekEzek Magyarország legnépszerűbb autói
Gondoltátok volna? Tarolnak a német autók a hazai tulajdonosok körében - a Vezess összegyűjtötte a legnépszerűbb márkákat. Íme az eredmény.
részletek