DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek

Shakedown

Ducati-elsőséggel zárult a sepangi shakedown

Michele Pirro egyedüliként jutott két perc alá a MotoGP „bejárató tesztjén”, ahol a fő hangsúly az új aerodinamikai csomagok próbálgatásán volt.

részletek

Crutchlow ismét az élen a száradó pályán

A sepangi shakedown második napja is yamahás elsőséget hozott a MotoGP-ben, de ezúttal csak az utolsó órában kerülhettek fel a slick gumik.

részletek

Yamaha-vezetéssel ébredt fel a MotoGP

Cal Crutchlow elsőségét hozta a sepangi shakedown első napja – igaz, a transzponder nélkül köröző Dani Pedrosa állítólag gyorsabb volt.

részletek

KTM-es újonc nyitotta az élen a shakedownt

Bár a hivatalos teszt csak szombaton kezdődik Malajziában, a tesztcsapatok és a MotoGP öt idei debütánsa már hétfőn pályára gurult – közülük a tavalyi Moto2-es ezüstérmes volt a leggyorsabb.

részletek

Felébredt a MotoGP: a Hondáé a shakedown

Stefan Bradl motorozta a legjobb időt a teszt nulladik napján, Cal Crutchlow bemutatkozott a Yamaha tesztmotorosaként, megtette első köreit a három újonc – Katarban elindult a MotoGP (teszt)idénye!

részletek

Haláleset történt a Német Rali első napján

Csütörtökön a shakedownnal vette kezdetét a WRC német állomása, melyen Turán Frigyes is rajthoz áll. Sajnos az első napot egy néző tragédiája árnyékolta be.

részletek

Pályára gurult az első „igazi” Aprilia

Hosszas várakozás után szerdán és csütörtökön végre sor került arra, amire az Apriliánál régóta vártak: a Motorland Aragón pályán megtette első métereit a noale-i gyár első „igazi” MotoGP-gépe. A shakedown ugyanakkor nem sikerült problémamentesen: a tesztpilóta Mike di Meglio könyöktörést szenvedett egy baleset során.

részletek

Akik idő előtt befejezték: Bemelegítő balesetek a raliban

A shakedown azzal a céllal jött létre a rali világbajnokságon, hogy a versenyzők leellenőrizzék autójuk beállításait, finomhangolják azokat és felkészülhessenek az órákon belül rajtoló viadalra, szoktassák magukat a versenykörülményekhez. Ezen alkalmakkor nem az idő hajhászása tehát a cél. Voltak, akiknek mégsem sikerült hiba nélkül teljesíteni a bemelegítést. Erről az M-Sport is sokat tudna mesélni, hiszen Markko Martin a 2002-es svéd, Roman Kresta pedig a 2005-ös új-zélandi futamon nem tudott rajthoz állni.

részletek