OpelDakarTeam
Africa Race: A dűnemászás iskolája
Dűne, dűne, dűne, és még egy kis dűne. Így festett az Africa Race tizedik szakasza, amelyen a mezőny megmászta Mauritánia egyik legnagyobb homokdűnéjét is. Volt, akinek gondot okozott, volt akinek egyáltalán nem – a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős szerencsére utóbbiak közé tartozott. Miközben a vetélytársak közül jó néhányan megálltak leengedni a kerekeket a hegy láttán, az Opel Dakar Team pilótája adott egy „kövér gázt”, és simán átszelte.
részletekAfrica Race: A technika ördöge közbeszólt
A technikai hiba benne van a sportban. Számolnia kell ezzel annak, aki autósportra adja a fejét, ami persze nem jelenti azt, hogy jól esik, amikor megtörténik. Szalay Balázs és Bunkoczi László sem volt különösebben boldog, amikor megérkezett az akzsuzsti táborba az Africa Race kilencedik versenynapján. Nyilván mert nem úgy tervezte ugyanis, hogy a rajt felõl érkezik, hanem úgy, hogy a cél felõl – csakhogy nemigen volt más választása.
részletekAfrica Race: Kísértett a múlt
A régi szép idők. A régi nehéz idők. A régi küzdelmes, ásós, szerelős idők. Ezeket idézte fel az Amodjar–Amodjar hurokszakasz, amelyet a régi dakarosok – köztük a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős – csak Atar–Atar hurokszakaszként ismernek.
részletekAfrica Race: Idegek harca
Izgalmas nap volt. Lehetett volna élvezetes is, helyette azonban meglehetősen küzdelmesre sikerült az Africa Race hetedik szakasza a Szalay Balázs és Bunkoczi László számára – a pilóta úgy fogalmazott: az idegek harca volt.
részletekAfrica Race: Pokoli gyors szakasz volt!
Gyors szakasz volt. Pokoli gyors. Gyakran „lobogtak” 180-190 km/órás sebességgel, ami egy terepraliversenyen, a dűnékkel és tevefűvel teletűzdelt utakon egyáltalán nem megszokott.
részletekAfrica Race: Pihenőnap és gulyásleves
Különleges nap volt. Abból a szempontból mindenképp, hogy nyolc órakor ébredt az Africa Race-tábor a megszokott öt helyett. Meg azért is, mert reggel nem kezdtek el rögtön zúgni az aggregátorok és berregni a motorok, hanem mindenki kivárt egy kicsit. Gyönyörködött az Atlanti-óceán hullámaiban, az itteni napfelkeltében, nyugodtan megitta a kávéját – a pihenőnap ugyanis éppen arra való, hogy az ember egy kicsit lelassítson.
részletekAfrica Race: Szalayék lendületben
Az eltévedések és a visszatalálások napja volt a szombati az Africa Race-en – ami azt is jelenti, hogy a navigátorok reflektorfénybe kerültek. Az útvonalat kijelölõ „öreg róka” René Metge fel is hívta erre a figyelmet az elõzõ esti versenyzõi eligazításon. És ha õ valaminek nyomatékot ad, arra nem árt odafigyelni.
részletekDefektek napja volt, de Szalayék megint javítottak
Szikla, kõ, homok, majd megint szikla, és még egy kis kõ. Valahogy így kell elképzelni az Africa Race negyedik szakaszát, amelyet az új év elsõ napjára jelöltek ki a szervezõk a mezõny számára.
részletekAz év utolsó szakasza volt – és annak nagyon jó!
Hosszú, fárasztó nap volt. De nincs is annál jobb, mint az év utolsó napján egy sivatagi – homokos, köves, buckás, gödrös, sziklás – versenypályán alaposan elfáradni. Legalábbis a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs így gondolja.
részletekFélig teli pohár, elõzésbe kezdõ hátsó kerék
Az álmoskönyv szerint nem jelent jót, ha menet közben megelõz a bal hátsó kereked. Márpedig Szalay Balázzsal és Bunkoczi Lászlóval éppen ez történt az Africa Race második szakaszán Jorf el Hamam és Tagunit között. De menjünk sorban!
részletekOpel Dakar Team: Ötödik hely bemelegítésként
Késett a komp. Ennek normál esetben nem lenne jelentősége, ezúttal azonban meghatározta egy terepraliverseny, jelesül az Africa Race elsõ versenynapját.
részletekOpel Dakar Team: Homoktenger helyett víz
Harminchat óra a vízen. A versenyjárművek a hatalmas komp gyomrában, a versenyzők és szervizcsapatok a fedélzeten – az Africa Race mezőnye a dél-franciaországi Setéből hajózott be, s december 29-én, a hajnali órákban érkezik meg Nadorba, ahol elrajtol a 6000 kilométeres száguldás.
részletek