Steward
Héjas Szilárd
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. augusztus 18. vasárnap
Bulvár

F1-es mérnököktől tanulhattak a győri hallgatók

Kilenc ország tizenhét egyetemi hallgatója vett részt a győri Széchenyi István Egyetem és az Audi Hungaria Zrt. első alkalommal megrendezett négyhetes, innovatív oktatási programjában, az Audi Development Camp-en.

A négy csapat körideje a virtuális versenypályán két százalékon belül szinte azonos lett a negyedik hét végére, pedig teljesen eltérő stratégiák mentén hajtották végre a feladatot. Ez még a Forma 1-nek is kihívás lenne – hívta fel a figyelmet Hanula Barna, az egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánja.

– Honnan jött az Audit Development Camp ötlete?
– Több irányból indultunk el, egyrészt a frissen végzett hallgatóknak még tanulniuk kell ahhoz, hogy például a győri Audi Hungária fejlesztési csapatában dolgozhassanak. A fejlődési folyamatnak különben nagyon fontos része a Formula Student mozgalom, amelyen többen is részt vesznek a győri egyetemről. Ennél azonban még többet és gyorsabban szerettünk volna, azon gondolkodtunk, hogy a fejlesztési munkához szükséges fejlődési folyamatban mivel adhatunk gyors lökést a hallgatóknak. Ehhez kapcsolódott az az ötlet, hogy évek óta rendezzük a Formula Student szimpóziumot is. A régi szakmai ismeretségekből több szakemberrel is felvettem a kapcsolatot és szinte mindenki azonnal a rendezvény mellé állt. Ebből kialakult egy mag azokból, akik nagyon jól tudnak tudást átadni a diákoknak. Az utolsó ilyen szimpóziumot tavaly novemberben rendeztük, itt merült fel a nyári egyetem ötlete, amelyre is sorra pozitívan reagáltak a lehetséges mentorok.

Luca Marmorini a Ferrarinál és a Toyotánál is dolgozott

– Kik jeleztek vissza?
– Egy álompáros alakult ki Luca Marmorinival és Norbert Gatzkával. Marmorini összesen 25 évig dolgozott a Forma–1-ben a Ferrarinál és a Toyotánál. Ebből 19 évig a motorfejlesztést vezette egyik vagy másik csapatnál. Ő lett a fő mentor, aki a koncepciót és a csapatépítést felügyelte. Óriási tapasztalata van, olasz létére angolul vezetett japánokat Németországban. Nagyon jól kiismeri magát a különböző értékrendek világában, ebből rengeteget át tudott adni a hallgatóknak. Norbert Gatzka az egyik legjobb oktató, aki a BMW-nek az akkori idők talán legjobb Forma–1-es motorját tervezte főkonstuktőrként. Korábban már többször volt a szimpóziumokon motorfejlesztést tanítani, amit ráadásul zseniálisan tud. A mentorságot mindketten elsőre elvállalták.

– A végeredményben milyen eltérések voltak?
– A meglepően nagy szabadságfok és komplexitás ellenére szinte azonos eredmények alakultak ki. Ez jól mutatja az elvégzett munka minőségét. A résztvevők oldaláról egyöntetű volt az a megállapítás, hogy még életükben nem tanultak ilyen sokat ilyen rövid idő alatt, és ez ráadásul inkább volt élvezet, mint munka. A csapatok még az eredményhirdetés után is folytatták volna a versenyt. A díjkiosztón is utaltam rá, hogy ez olyan érzés, mint amikor egy versenyző első helyen haladva annyira élvezi a versenyt, hogy a célon áthaladva nagyobb a csalódás, hogy vége, mint az öröm, hogy megnyerte a versenyt.

A teljes interjút az autopro.hu oldalán olvashatjátok el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?