A Formula-1 mezőnye jelentős számban képviselteti magát a közösségi felületeken, igyekeznek rajongóiknak minél többet megmutatni szabadidejükből – van, aki ezt a sportra hegyezi ki, van, aki a magánéletéből is szívesen oszt meg morzsákat a szurkolóknak. Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel, a Ferrari versenyzői azonban elutasítják a közösségi médiát, egyikük sem rendelkezik hivatalos oldallal Facebookon vagy Twitteren.
Niki Lauda az ő hozzáállásukat támogatja, szerinte már túlzás az, amit az interneten láthatnak a rajongók. „Az Instagram, a Facebook, a Twitter és a többi hihetetlen dominanciára tett szert az életben: mindenki bizonygatja a másiknak, hogy 3, 10, vagy 300 ezer követője van. Ijesztő ez a lendület. A közösségi média tartalmának 99 százaléka szemét” – mondta a világbajnok.
„Rosberg tancásadója (Georg Nolte), aki ezt nagyon kiválóan művelte, mindig azt mondta nekem, hogy ’Niki, sokkal értékesebb vagy, ha van 3 millió követőd’” – mesélte Lauda, akinek ennek ellenére sem számítanak ezek a számok, szerinte sokkal fontosabb az, amit a múltban elért. „Ha odamennék a szponzoromhoz, és megmondanám, hogy ennyi meg ennyi követőm van, azt válaszolnák, hogy nekik mindegy. Az én ismertségemnek más alapjai vannak.”
Lauda sikerét az 1970-es és 1980-as években elért eredményei adják, valamint az 1976-os, szörnyű nürburgringi balesete miatt is sokan ismerik őt, ma pedig a Mercedesnél tölt be fontos vezetői szerepet. „Erről van szó. És nem arról, hogy az emberek válaszolnak nekem, miután kiírtam, hogy 5 perccel ezelőtt a klotyón voltam. A média az embereket eufóriába kergeti, és amíg attól függnek, hogy hogyan írnak róluk, ez csak rosszabb lesz.”
A legendás versenyző azonban tisztában van vele, hogy ezt a trendet visszafordítani már nem lehet, így inkább saját ikreit is csak jótanácsokkal látja el: „Azt mondom nekik, hogy ’légyszi, ne chateljetek, ha a klotyóra mentek!’ Megértem, hogy néha nehéz ettől elszakadni. Nekem kevésbé.”