A harmadik generációs Swift Sport könnyebb és gyorsabb is elődjénél, alacsonyabban és szélesebben ül, agresszívabb a vonalvezetése, a nyomaték és a tömeg aránya pedig egyértelműen egy kiválóan manőverezhető, élményautóvá teszi. Masao Kobori, a Swift Sport vezető mérnökének szavait idézve „Jól tudjuk, hogy ügyfeleink számára mindennél fontosabb a dinamikus vezetési élmény. Ezért könnyebbé, gyorsabbá és minden szinten vérpezsdítőbbé tettük az új Swift Sportot.”
Az 1,4 literes BOOSTERJET motor 230 N⋅m nyomatékot ad le, miközben a menetkész tömeg az előző verzióhoz képest 80 kg-mal csökkent. A könnyebb és gyorsabb Swift Sport így egy igazi „hot hatch” lett, amelyben üdítő és sportos élmény a vezetés.
Az új Swift Sport nyomatékának és tömegének aránya hozzávetőleg 4,2 kg/N⋅m, amellyel ez az egyik legversenyképesebb modell a piacon.
Az 1,4 literes BOOSTERJET motor egyéb jellemzői:
- Változtatható üzemanyagnyomás-szabályozó rendszer, amely csökkenti a részecskemennyiséget (PM) és a részecskék számát (PN) is.
- A szívólevegő nyomását kettős érzékelő vezérli a reakciókész működés érdekében.
- A teljesítményt növelő léghűtő a beszívott levegő hűtésével növeli a volumetrikus hatékonyságot.
- A rövid szívócsonk, a kipufogócsonkkal integrált hengerfej és az inga típusú felfüggesztés csökkenti a tömeget és kompakt kialakítást eredményez.
6 sebességes kézi váltó
A rövidebb váltóút és a gyorsabb váltás érdekében fejlesztéseket végeztek az előző Swift Sportban alkalmazott 6 sebességes kézi sebességváltón. A hajtóerő finomhangolásával zökkenőmentesebb a váltás, hatékonyabb a visszacsatolás a vezető irányába, és emellett további tervezési finomítások is javítják a közvetlen váltásérzetet, merevséget.
Felfüggesztés
A Suzuki vezető sportmodelljéhez méltó módon a korábbi Swift Sport modellekben is már meglévő fejlett járművezetési képességeket az új Swift Sportban tovább finomították, és így nagyobb menetstabilitást, optimalizált borulási merevséget és dinamikusabb reakciót biztosít.
A Swift Sport orrának megjelenése igazán exkluzív. Az első hűtőrácsnak és a lökhárítónak köszönhetően az autó orra a Swift esetében szokásosnál előrébb nyúlik, ami a feszesség és tettrekészség érzetét kölcsönzi a járműnek. Az új Swift modellcsalád többi tagjára jellemző izmos megjelenés, kifeketített A oszlopok és függőlegesen elrendezett első és hátsó lámpák a Swift Sportban is élénken jelennek meg. A modell elejét, oldalát és hátulját végig keretező fekete aerodinamikai alsó spoilerekkel és a hátsó légterelő szárnnyal övezve, amelyek az aerodinamikai előnyök mellett sportos megjelenést biztosítanak.
A tengelytáv az előző Swift Sporténál 20 mm-rel hosszabb, a nyomtáv pedig 40 mm-rel szélesebb elöl és hátul egyaránt, ami javítja az egyenesfutást. A teljesítményre és az érzelmi kapcsolatra összpontosító fejlesztési koncepcióval összhangban a karosszéria 15 mm-rel alacsonyabb és 40 mm-rel szélesebb lett, ami a földhöz sokkal jobban tapadó, sportosabb tartást biztosít.