A Jacarepagua versenypályán tartott 1982-es Brazil Nagydíj hazai sikert, az otthonában addig eredménytelen Nelson Piquet győzelmét hozta, aki mögött a Williams új pilótája, Keke Rosberg ért célba a második helyen – a finn versenyző addigi pályája legjobb eredményét érte el. A páros azonban nem sokáig örülhetett, az FIA ugyanis megállapította, hogy trükkös 26 literes víztartályokat használtak, amelyek célja állítólag a fékek hűtése volt. A víz azonban fokozatosan elpárolgott a verseny közben, így könnyítve az autók súlyán – a tartályt aztán leintés után újratöltötték.
A versenyt így a csupán harmadikként beérő Alain Prost nyerte John Watson és Nigel Mansell előtt: a FOCA, azaz konstruktőrök szövetsége emiatt bojkottálta a San Marinó-i Nagydíjat, amelyen számos csapat nem vett részt. A Brabham és Williams fellebbezését mindenesetre nem fogadták el, a tartályokat pedig betiltották.
Az eredmény azonban jelezte, hogy Keke Rosberggel számolni kell az idény során, a fordulatos szezon végén pedig épp a 33 éves finn versenyző szerezte meg a világbajnoki címet. 1983-ban jó helyzetben volt, hogy szépítsen Brazíliában – amely ezúttal március 13-án a szezonnyitónak adott otthont, ellentétben az előző évvel, amikor a második versenyt rendezték ott –, az időmérőn megszerezte a pole-pozíciót, amely, mint kiderült, egészen 1989-ig az utolsó szívómotoros autóval elért rajtelsőség volt.
A futamon aztán, akárcsak egy évvel korábban, be kellett érnie a második pozícióval, ismét Nelson Piquet mögött, aki a hetedik körben vette át a vezetést. Rosberget egy bokszutcai incidens hátráltatta, tankolás közben ugyanis kigyulladt a Williams. A versenyző kipattant az autóból, miután azonban a tüzet hamar megfékezték, visszaült és folytatta a versenyt, végül pedig ezüstérmesként ért be.
Rosberget azonban sorban a második évben is diszkvalifikálták: a bokszban történt eset után ugyanis betolták autóját, hogy újrainduljon, ami ellenkezik a szabályokkal. Az eset különlegessége, hogy előző évvel ellentétben a hátrébb végző versenyzők nem léphettek előbbre: a második helyet és vele járó pontokat nem osztották ki. Teljes pályafutása során Rosberget csak ezen két alkalom során zárták ki.
A Williams-pilóta egyébként sorban a harmadik évben, 1984-ben is második lett Brazíliában, ezúttal Alain Prost mögött – és első ízben meg is tarthatta az eredményt, egyetlen pódiumát a dél-amerikai országban.