„A Team India a rajtrácson van” – ezekkel a szavakkal jelentette be büszkén az F1-es körökben akkoriban még viszonylag ismeretlen indiai üzletember, Vijay Mallya egy Mumbaiban rendezett sajtótájékoztatón, hogy Michiel Mol Spyker-csapatfőnök partnereként felvásárolta az anyagi gondokkal küzdő istállót. Az egykori Jordan utódja, mely 2006-ban Midland, 2007-ben pedig Spyker néven indult, az anyacég, a holland sportautógyár nehézségei miatt került rossz helyzetbe, ami viszont épp kapóra jött a saját maga és országa F1-es szerepvállalását növelni kívánó Mallyának.
Az alkoholforgalmazással és légiközlekedéssel is foglalkozó UB Group vezetője korábban csak légitársaságán, a Toyotát szponzoráló Kingfisheren keresztül képviseltette magát a száguldó cirkuszban a Spyker megvásárlásával viszont megvalósította egyik nagy álmát, az indiai istálló létrehozását. Ez viszont még kevés volt neki, egy terv ugyanis még hátra volt: az első Indiai Nagydíj megrendezése, mely végül négy évvel később valósult meg.
Mallya ekkor még úgy nyilatkozott, hogy azt sem tartja kizártnak, hogy indiai versenyzőt ültet valamelyik autójába, ezzel nagy reményeket adva Karun Chandhoknak és Narain Karthikeyannak, ám csalódniuk kellett, hiszen sem 2008-ban, sem később nem vezethette futamon az indiai csapat autóit a hatalmas ország egyetlen szülöttje sem.
Ekkor egyébként még azt sem lehetett tudni, milyen névre hallgat majd az új istálló, hiszen az FIA és a versenytársak engedélyére is szükség volt ahhoz, hogy végül 2008-ban új nevét viselve állhasson fel a rajtrácsra a csapat. Ezzel természetesen nem volt gond, így október 20-án hivatalosan is bejelenthették, hogy a silverstone-i székhelyű csapat Force India néven szerepel majd a Formula-1-ben a továbbiakban, amit néhány nap múlva a Motorsport Világtanács is jóváhagyott.
Az egykoron roppant népszerű Jordan istálló utódjának története nehezen kezdődött, első évükben folyamatosan a mezőny leghátsó részéhez tartoztak – egyetlen futamot, a Monacói Nagydíjat kivéve, ahol Adrian Sutilt a hajrában ütötte ki a negyedik helyről a megcsúszó Kimi Raikkönen. Ezenkívül a Renault-tól érkező csapattárs, Giancarlo Fisichella spanyolországi 10. helye (mely akkoriban még nem ért pontot) és olaszországi 12. rajthelye jelentette a szezon fénypontját.
A következő szezonban aztán szép fokozatosan elkezdett elmozdulni a csapat a mezőny végéről, de arra nem lehetett számítani, ami a Belga Nagydíjon történt. Giancarlo Fisichella szó szerint a semmiből pole-pozíciót szerzett, s ha egy kicsit rutinosabb a csapat a Q3 végén, talán a győzelem is meglehetett volna az így megspórolt az egyetlen plusz környi üzemanyaggal. Így meg kellett elégedniük a második hellyel, mely azóta is a csapat történetének a legjobbja – egyedül a 2014-es Bahreini Nagydíjon jött még össze a dobogó Sergio Pereznek köszönhetően.
A győzelemhez a 2009-es Belga Nagydíj óta csak kétszer állt igazán közel az istálló: a 2012-es Nico Hülkenberg a vezetésért támadta Hamiltont, amikor megcsúszott, és ütközött vele, míg 2014-ben Kanadában Sergio Perez kergette az élen álló, fékproblémákkal küzdő Nico Rosberget, mielőtt saját maga is ugyanezekkel a gondokkal szembesült. Az igazi nagy áttörés tehát még mindig várat magára, de a Force India így is büszke lehet mindarra, amit elért, hiszen egy a mezőny végén álló istállót átvéve rövid idő alatt stabil középcsapattá, s a mezőny egyik legszimpatikusabb alakulatává váltak, akik egyszer-egyszer a nagyok orra alá is borsot tudtak törni.