Már az első szakaszon kiderült, hogy maximum két páros jöhet számításba az első helyért folytatott harcban, hiszen a Herczig-Bacigál és az ifj. Tóth-Szőke duó azonnal a mezőny fölé emelkedett – a harmadik helyezett Velenczei Ádám már tizenegy, Vincze Ferenc tizenöt, Kazár Miklós és Hadik András pedig tizennyolc-tizennyolc másodpercet kapott. A folytatásban kicsit árnyaltabb lett a kép, az említett Velenczei meg is nyerte a bakonycsernyei szakaszt, az első kör végére pedig Ifj. Tóth átvette a vezetést Herczig előtt. Az ERC-n szereplő Botka Dávidék már az első szakaszon defektet kaptak az R5-ös Citroennel, így nagyon hamar komoly hátrányt szedtek össze.
A második kör elején Kazár Miklós pördült meg és meg is sérült a Ford Fiesta, összement a kipufogó, így mivel az első kört is csak a nyolcadik helyen zárta, minden esélyét elvesztette a jó eredmény elérésére. A csákberényi pályán egyébként ismét Herczig volt a leggyorsabb, de a másik két szakaszon megint kikapott ifj. Tóth-tól, így a Peugeot 208 R5 7,1 másodperces előnnyel fordulhatott a harmadik körre – itt a csákberényi szakasz kétszer is szerepelt, ennyivel hosszabbra nyúlt a verseny befejező része.
A végén aztán nem maradt el a dráma. Harmadjára már a csákberényi szakaszon is Janika futott be elsőként, de öröme nem tartott sokáig: a következő pályán egy defekt miatt bent hagyott fél percet, majd egy körforgalomban nekiment egy beton elemnek, így fel kellett adnia a futamot. Herczig így hirtelen az élen találta magát magabiztos előnnyel, amelyet természetesen nem rontott el, így idei ötödik futamát is megnyerte – ezzel párhuzamosan sorozatban második, összességében pedig harmadik abszolút bajnoki címét is bebiztosította.
A drámának azonban még nem volt vége, az utolsó gyorsaságin a pályafutása legjobb eredménye felé igyekvő és második helyen álló Velenczei Ádám hibázott – beesett az árokba, így a siker kapujában fel kellett adnia a futamot. Az ezüstérmet így a kihagyott veszprémi futam után visszatérő Hadik-Kertész duó szerezte meg, a dobogó alsó fokára pedig a Spitzmüller-Béres páros állhatott fel. Ezt annak is köszönhette, hogy az előttük haladó Vincze Ferencék defektet kaptak, szintén a záró gyorsaságin…
A Székesfehérvár Rali végeredménye:
1 |
Herczig - Bacigál |
Skoda Fabia R5 |
1:03:38,0 |
2 |
Hadik - Kertész |
Ford Fiesta R5 |
+50,1 |
3 |
Spitzmüller - Bazsó |
Mitsubishi Lancer Evo x R4 |
+1:28,7 |
4 |
Vincze - Kuti |
Mitsubishi Lancer Evo XI R4 |
+1:42,6 |
5 |
Balogh - Holczer |
Mitsubishi Lancer Evo IX |
+1:47,4 |
6 |
Kazár - Ferencz |
Ford Fiesta R5 |
+2:38,8 |
7 |
Botka - Szeles |
Citroen DS3 R5 |
+2:49,2 |
8 |
Trencsényi - Verba |
Ford Fiesta R5 |
+2:57,8 |
9 |
Ollé - Czakó |
Ford Fiesta S2000 |
+3:00,9 |
10 |
Majercak - Vejackova |
Ford Fiesta R5 |
+3:09,3 |