A MotoGP szabályalkotói különböző kedvezményekkel igyekeztek elérni, hogy a királykategória gyengébben szereplő gyártói is felzárkózhassanak a hosszú évek óta etalonnak számító Hondára és Yamahára. A változtatás kétségtelenül sikeres volt, hiszen a Ducati már tavaly is ért el dobogós helyezéseket, idén pedig a Suzukival egyetemben már futamot is tudtak nyerni. Tavaly még puhább hátsó gumikkal és több felhasználható üzemanyaggal is igyekeztek segítené a gyengébb márkákat, idén viszont már csak a teljesítmény közvetve javító előnyökkel rendelkeztek: hét helyett kilenc motorblokkot használhattak a szezon során, rájuk nem vonatkoztak a motorfejlesztések idény közben befagyasztása, valamint a hivatalos versenyzőikkel is korlátlan mértékben tesztelhettek.
A szabályozás fontos pontja, hogy bizonyos jó eredmények elérése után megvonják ezeket az engedményeket: a bolognaiak már hosszú ideje nem rendelkeznek velük, míg a „kékek” a múlt hétvégén elért harmadik helyüknek köszönhetően vesztik el őket. A Suzuki ugyanis Maverick Vinales ausztráliai dobogójával elérte a hat „kedvezménypontot” (három jár a győzelemért, kettő a második, egy pedig a harmadik helyezésekért, márpedig a jövőre már a Yamahánál versenyző fiatal spanyol eddig egy első és három harmadik helyet szerzett idén), így a tesztelési szabadságot azonnali hatállyal, a motorfejlesztésekre és a felhasználható motorblokkokra vonatkozó engedményeket pedig a következő évadtól veszítik el. Ez azt is jelenti, hogy 2017-ben csak az Apriliának és az újoncként érkező KTM-nek lesznek kedvezményei.
Davide Brivio egyébként még Phillip Islanden, a futam és Vinales harmadik helye előtt fogalmazott úgy, hogy nem fognak csak azért lemondani egy dobogós pozícióról, hogy megtarthassák a kedvezményeiket. „Ugyanis az a célunk, hogy a legjobb csapatok ellen mérkőzhessünk meg, méghozzá ugyanazokkal a feltételekkel” – idézi a Suzuki csapatmenedzserének szombati szavait a Motorsport.com szakoldal. Brivio szerint a háromból amúgy is csak az egyik kedvezménynek volt jelentősége: „A legnagyobb előnyt az jelenti, hogy nincsenek befagyasztva a motorfejlesztések számunkra. A hét vagy a kilenc motorblokk többé-kevésbé ugyanannyi, nem igazán jelent különbséget, ahogy a több vagy a kevesebb teszt sem változtat sok mindenen” – fogalmazott Brivio.