DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Motor

Lorenzo üzent a Michelinnek...

A hétvégi Cseh Nagydíjon több versenyzőnek is problémája akadt az első gumikkal: közülük Jorge Lorenzo és Andrea Dovizioso is megoldást vár a Michelintől. A francia gyártó reagált a motorosok kritikáira.

Brnóban idén már sokadik alkalommal fogadták vizes körülmények a versenyzőket a versenynap során, a verseny előtt nem sokkal elálló eső és a lassan száradó aszfalt azonban több pilótánál is komoly problémákat okozott az abroncsoknál. A mezőny nagy része a lágyabb esős gumit rakatta fel előre: közülük elsőként Andrea Doviziosónál jelentkeztek gondok, majd később ducatis társa, Andrea Iannone, valamint a yamahás Jorge Lorenzo abroncsából is kiszakadt néhány darab.

Utóbbi emiatt ki is állt a bokszba, ám mivel a szerelők slick gumikkal szerelték fel a második gépét, a spanyol kénytelen volt egy körrel később ismét motort cserélnie. A címvédő nem volt ideges a csapatára, hiszen elmondása szerint eleinte nem is láthatták a problémát a gumival, a Michelinnel azonban már más volt a helyzet:

orig_3dfa3af3355d2e01fde6c0ce0f438cd3



„Az első gumi már szinte teljesen tönkrement” – idézi szavait a Motorsport.com. „Néhány pilótánál jelentkezett ugyanez a probléma, néhánynál nem, de még néhány kör, és valószínűleg mindenkinél gondok lettek volna, akik a lággyal mentek. Vannak persze apró különbségek a gumik között, nem egyformák. De ilyennek nem szabadna történnie, s ez egy olyan tapasztalat a Michelin számára, amelyet meg kell vizsgálnia, hogy ne is fordulhasson többet elő. Ha a körülmények hasonlóak lesznek egy másik pályán, ugyanez megtörténhet, de ez nem helyes. Lehet persze kopás, főleg a gumik szélén, de annak nem szabadna előfordulnia, hogy darabok válnak ki a gumiból.”

Egyetértett Lorenzóval Dovizioso is, aki szerint a másik fontos probléma a francia gumigyártóval, hogy a két esős gumijuk keveréke túlságosan eltér egymástól: „Úgy érzem, a Michelin még mindig nem tartja irányítása alatt a dolgokat az esőben, és szerintem több keverékre lenne szükségünk. Ha egy darab kiszakad a gumiból, az nagyon veszélyes” – mutatott rá az olasz.

A Michelin reagált a kritikákra, s már a soron következő silverstone-i viadalra egy közepes keverékű esős gumit szállít el. Ugyanakkor Piero Taramasso szerint a versenyzők és a csapatok szavaztak a Cseh Nagydíjon a lágyabb keverékekre, méghozzá három okból kifolyólag:

„Mivel a warm upon remekül működtek, emellett nem jó olyan keverékkel teljesíteni a futamot, amit előtte nem próbáltak ki, és mert a többség azt hitte, a pálya fel fog száradni és ezért motorcserére fog sor kerülni. De a bemelegítés során sokkal több víz volt a pályán, a futamon pedig nem száradt olyan gyorsan az aszfalt, hogy megérje feltenni a slick gumikat. Ugyanakkor az utolsó körökben a féktávok már majdnem teljesen szárazak voltak, és emiatt adódtak problémák az első gumikkal.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: