DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Motor

Egyelőre nincs magyarázat Salom balesetére

Carmelo Ezpeleta, a Dorna elnöke és Franco Uncini, a FIM biztonsági delegáltja szombaton sajtótájékoztató keretében beszélt arról, eddig mit sikerült kideríteniük a spanyol tragédiájával kapcsolatban.

Luis Salom a Moto2-esek pénteki második szabadedzésén szenvedett halálos balesetet Barcelonában: a 24 éves pilótát hiába próbálták előbb a helyszínen, majd a kórházban is újraéleszteni, a spanyol életét nem sikerült megmenteni. A bukás a 12-es kanyarban történt, amelynek bukóterében nincs sóderágy, így Salom gyakorlatilag lassulás nélkül csapódott a védőfalba. A szombat kora délután tartott sajtótájékoztatón Carmelo Ezpeleta úgy fogalmazott: meglehetősen szokatlan egy ilyen típusú baleset a pálya azon szakaszán.

„Fontos elmondani, hogy egyelőre még nincs magyarázatunk a balesetre” – szögezte le a Dorna elnöke, akit az Autosport.com idéz. „Ahol Luis leesett a motorról, az nem a megszokott íven van, szóval valaminek történnie kellett. Ezt vizsgáljuk a motor telemetriai adatainak segítségével is, de jelenleg még nincs magyarázatunk.”

Salom_baleset_2



Ezpeleta elárulta: a baleset után személyesen is kiment a történtek színhelyére, és a guminyomokból is azonnal egyértelművé vált számára, hogy már a bukás előtt történnie kellett valaminek, ami miatt szokatlan íven közlekedett a pilóta. A promóter hozzátette: „Tökéletesen meg akarjuk érteni, hogy mi történt. Szeretnénk rá reagálni és biztonságosabbá tenni.”

A sajtótájékoztatón a FIM biztonsági delegációjának képviseletében jelen volt Franco Uncini is, aki kihangsúlyozta: Salom balesetének súlyosságát az okozta, hogy a falról visszapattanó Kalex-motor, amely előbb csapódott be, mint a versenyző teste, eltalálta a spanyolt.

Szó esett még a katalán aszfaltcsík módosított vonalvezetéséről is: péntek este a versenyzőkkel közösen úgy döntöttek, hogy a hátralévő két nap során az F1-es nyomvonalat használják majd, benne az eltérő 10-es kanyarral és a pálya végi sikánnal. Ezt a verziót néhány éve már egy teszten kipróbálták, ám akkor elvetették annak a lehetőségét, hogy átváltsanak rá, s egyelőre most sem született még döntés arról, hogy a jövőben melyik nyomvonalon fognak körözni. Uncini szerint a Biztonsági Biztonság következő ülésén, a most gyűjtendő adatok kiértékelése után fognak határozni ebben a kérdéskörben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: