Magyar idő szerint 19:05-kor a második szabadedzéssel folytatódott a MotoGP termasi programja. Az első gyakorlás óta eltelt időben több versenyző, így például Valentino Rossi is arról beszélt, hogy a pálya rendkívül poros volt délelőtt, ezért is alakult ki a meglehetősen furcsa végeredmény. A másik érdekesség, hogy a Bridgestone először vetette be élesben új extra-kemény keverékű hátsó abroncsát (ezt egy sárga csík jelzi a gumin), amelyet a crash.net szöveges tudósítása szerint a mostani tréning elején is több versenyző felrakott a motorjára. A köridők a várakozásoknak megfelelően rögtön jelentősen javultak, ám az első tíz perc után így is ismét Aleix Espargaro nevét olvashattuk az első helyen, megelőzve Andrea Doviziosót és Marc Marquezt.
Ezt követően egy rövid időre előkerültek az esőre figyelmeztető zászlók, s a pilóták nagy része úgy döntött, inkább visszatér a bokszba, nem kockáztatva egy esetleges bukást a csúszósabbá váló aszfalton. Mivel az eső nem vált intenzívvé, hamarosan ismét megélénkült a pálya. Több versenyző gyorsult is a következő időszakban, ám mégis az utolsó nyolc perc kezdetéig kellett várnunk, hogy a suzukis spanyolt letaszítsák az élről: ezt épp saját öccse, Pol Espargaro tette meg a Tech3 Yamaha nyergében. Innentől kezdve felpörögtek az események a vezetésért vívott csatában: néhány pillanatig Scott Redding állt az eredménylista élén, de aztán megjött Marquez, aki bő fél másodpercet kiosztott még a britnek is.
A fináléhoz érve aztán ismét Aleix Espargaro robbantott, ám a suzukis már a lágyabb hátsó gumival érte el 1:38.776-as körét. Ezzel végül már senki nem tudott konkurálni, így újabb edzéselsőségnek örülhettek a királykategóriába idén visszatérő suzukisok. Mögé az utolsó pillanatban Andrea Iannone zárkózott fel másodiknak a Ducatival, szintén kihasználva a puhább opciót, így Marqueznek meg kellett elégednie a harmadik hellyel. Crutchlow végzett a negyedik, Dovizioso pedig az ötödik helyen, majd jött Lorenzo, Pol Espargaro, Redding, Rossi és Hernandez. Folytatás szombaton a harmadik edzéssel, amely után eldől, melyik tíz motoros jut automatikusan a Q2-be.
A 2. szabadedzés végeredménye:
1. |
Aleix ESPARGARO |
SPA |
Team SUZUKI ECSTAR |
Suzuki |
1'38.776 |
|
2. |
Andrea IANNONE |
ITA |
Ducati Team |
Ducati |
1'39.311 |
0.535 / 0.535 |
3. |
Marc MARQUEZ |
SPA |
Repsol Honda Team |
Honda |
1'39.336 |
0.560 / 0.025 |
4. |
Cal CRUTCHLOW |
GBR |
CWM LCR Honda |
Honda |
1'39.403 |
0.627 / 0.067 |
5. |
Andrea DOVIZIOSO |
ITA |
Ducati Team |
Ducati |
1'39.434 |
0.658 / 0.031 |
6. |
Jorge LORENZO |
SPA |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
1'39.463 |
0.687 / 0.029 |
7. |
Pol ESPARGARO |
SPA |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
1'39.648 |
0.872 / 0.185 |
8. |
Scott REDDING |
GBR |
EG 0,0 Marc VDS |
Honda |
1'39.892 |
1.116 / 0.244 |
9. |
Valentino ROSSI |
ITA |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
1'39.947 |
1.171 / 0.055 |
10. |
Yonny HERNANDEZ |
COL |
Pramac Racing |
Ducati |
1'40.088 |
1.312 / 0.141 |
11. |
Maverick VIÑALES |
SPA |
Team SUZUKI ECSTAR |
Suzuki |
1'40.126 |
1.350 / 0.038 |
12. |
Bradley SMITH |
GBR |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
1'40.195 |
1.419 / 0.069 |
13. |
Danilo PETRUCCI |
ITA |
Pramac Racing |
Ducati |
1'40.438 |
1.662 / 0.243 |
14. |
Nicky HAYDEN |
USA |
Aspar MotoGP Team |
Honda |
1'40.522 |
1.746 / 0.084 |
15. |
Karel ABRAHAM |
CZE |
AB Motoracing |
Honda |
1'40.586 |
1.810 / 0.064 |
16. |
Hector BARBERA |
SPA |
Avintia Racing |
Ducati |
1'40.626 |
1.850 / 0.040 |
17. |
Stefan BRADL |
GER |
Athinà Forward Racing |
Yamaha Forward |
1'40.672 |
1.896 / 0.046 |
18. |
Eugene LAVERTY |
IRL |
Aspar MotoGP Team |
Honda |
1'40.846 |
2.070 / 0.174 |
19. |
Jack MILLER |
AUS |
CWM LCR Honda |
Honda |
1'40.864 |
2.088 / 0.018 |
20. |
Alex DE ANGELIS |
RSM |
Octo IodaRacing Team |
ART |
1'41.152 |
2.376 / 0.288 |
21. |
Hiroshi AOYAMA |
JPN |
Repsol Honda Team |
Honda |
1'41.380 |
2.604 / 0.228 |
22. |
Alvaro BAUTISTA |
SPA |
Aprilia Racing Team Gresini |
Aprilia |
1'41.490 |
2.714 / 0.110 |
23. |
Mike DI MEGLIO |
FRA |
Avintia Racing |
Ducati |
1'41.531 |
2.755 / 0.041 |
24. |
Marco MELANDRI |
ITA |
Aprilia Racing Team Gresini |
Aprilia |
1'41.576 |
2.800 / 0.045 |
25. |
Loris BAZ |
FRA |
Athinà Forward Racing |
Yamaha Forward |
1'41.784 |
3.008 / 0.208 |