Hétfőn sor került arra, amire már nagyon régóta vártunk. Először láthattuk a pályán a Ducati legújabb csúcsgépét, a GP15-öt, amely már teljes egészében Gigi Dall’Igna keze nyomát hordozza magán. Tegnap már megmutatkozott a motorban rejlő potenciál, azonban ez még korántsem jelenti azt, hogy ezzel a géppel kívánnak részt venni a 2015-ös szezonnyitón. Az is elképzelhető, hogy az előző gyakorláson használt GP14.3-mal teszik majd meg mindezt. A döntést csak a katari teszt után hozzák meg – árulta el maga Dall’Igna a crash.net-nek.
„Azt hiszem Iannone számára találtunk egy jó beállítást, egy ésszerű kiindulási pontot a GP15-ön. Dovival véleményem szerint még picit többet kell dolgozni, mert meg kell oldanunk néhány problémát a féktáv végén. Szóval boldog vagyok, de nem teljes mértékben. Vannak apróságok, amikre nem számítottunk. De azt hiszem, ez nem túl meglepő, hiszen a motor teljesen új, szóval nem gondolhatsz át mindent előre. Tesztelni kell, megnézni, mi történik, aztán pedig meg kell próbálni megoldani a felmerülő gondokat. Véleményem szerint a versenyzők visszajelzései 80%-ban stimmelnek a szimulációinkkal, de van még úgy 20%, amit meg kell értenünk.”
Magára a döntésre, hogy melyik motort használják majd, csak ezután tért ki az olasz szakember. „A katari teszt előtt nem akarom meghozni a döntést, hogy melyik motort használjuk az első versenyen. Egy pálya nem elég ahhoz, hogy teljesen leellenőrizzük az új motort, valamint több kilométerre van szüksége a motorblokknak is. Jelenleg nincsenek megbízhatósági problémáink. És ez nagyon jó. De további kilométereket kell belerakunk a motorba, és meglátjuk, mi lesz. El kell végeznünk még egy összehasonlítást a GP14.3 és a GP15 között a katari teszten, aztán talán jobban látjuk majd, melyik motort kellene használnunk a versenyen” – mondta Gigi. Majd később azt is elárulta, a végső döntést nem ő hozza majd meg.
„A végső választás a versenyzőké, nem az enyém. A versenyzőnek a lehető legjobb teljesítményt kell nyújtania, nem pedig az én gondolataimat kell követnie. Ezt egész életemben így közelítettem meg. Ha visszaemlékszel Marco Simoncellire, amikor megnyerte a 250-es bajnokságot, kettő vagy három versenyen két különböző Aprilia volt a bokszában.” Ezt követően néhány szót ejtett a GP15 és a GP14 különbségeiről. „Szerintem az új motor valamivel gyorsabb a sikánokban, mint a régi. Vannak olyan területei a pályának, ahol szerintem elég sokat javultunk, viszont vannak olyan területek is, amiken még javítanunk kell, hogy elérjük a GP14 szintjét. Nagyon örülök annak, ahogyan a motor viselkedik a gyors kanyarokban. Nem igazán tetszik viszont a féktáv, különösen annak az utolsó szakasza.”
Jó hír viszont, hogy megszűnt az alulkormányzottság a Ducatin. A crash.net rá is kérdezett, hogyan érték el mindezt. „Nehéz lenne elmagyarázni, valamint ez olyan dolog, amit megértettünk, tanultunk belőle, és azt hiszem, nem lenne jó mindenkinek elmondani” – jött a válasz mosolyogva az olasztól.