DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Motor

II. Sepang teszt - 1. nap: Megjött az eső, Rossi az élen

A második sepangi teszt első napján megérkezett az égi áldás a maláj aszfaltcsíkra, így szinte minden maradt ugyanúgy, ahogyan féltávnál volt. Valentino Rossi 2’00.414-es ideje maradt a nap legjobbja, ami csupán néhány ezreddel több, mint amit a kilencszeres világbajnok az előző teszt első napján futott.

20814_w666px_20a8b8995325c4e503f10caae669335d



Rekkenő hőségben kezdődött a MotoGP második hivatalos tesztje Sepangban. Mivel ilyen körülmények között elég nehéz megfelelő tapadást találni a pályán, valamint a háromnapos teszt első napját töltik a versenyzők, nem meglepő, hogy egyelőre elmaradnak az időeredmények az előző teszt legjobbjaihoz képest. Az egyre növekvő melegben nehéz is lett volna javítani, erre az utolsó egy-másfél órában lett volna lehetőség, az időjárás viszont közbeszólt. Helyi idő szerint négy óra után nem sokkal cikázó villámok kíséretében megérkezett az eső a Sepang International Circuitre, ami konzerválta az azt megelőző sorrendet. Körülbelül fél óra volt hátra, amikor meg is állították a tesztet, ám néhány perc után hagyták lepörögni az órát, igaz, ennek valójában nem sok értelme volt. 

orig_adff1ffa9f7dbc1da3edca4233501076

Marquez egyelőre „csak” a hatodik

Így Valentino Rossié lett a hétfői nap, aki csapattársával, Jorge Lorenzóval együtt most próbálhatta ki először a Yamaha legújabb váltóját, amitől azt várják, hogy segítsen leküzdeni a Hondával szembeni csekély lemaradást. Dani Pedrosa lett a második, aki az előző teszten kiválasztott motor finomhangolásával töltötte a napot. A képzeletbeli dobogó alsó fokára Pol Espargaro ért fel, ő elsősorban az elektronikára figyelt a délelőtt folyamán. Az előző szezon legjobb szatellit versenyzője jó eséllyel pályázik ismét erre a címre az eddigi tesztek alapján. Kérdés azonban, hogy ezzel nem kerülne-e hátrébb a tabellán. A Suzuki például biztató teljesítményt mutatott ma, miután Pol bátyja, Aleix Espargaro a negyedik helyen végzett, nem egész két tizeddel fivére mögött. A „kékek” egyébiránt új aerodinamikai elemeket, valamint egy továbbfejlesztett motorblokkot adtak ezúttal versenyzőinek. Ennek eredményeként mindketten a top 10-ben végeztek.

orig_bd88fc05a25a443aad1828f7cf5de530

A Suzuki valamivel előrébb lépett

A már említett Jorge Lorenzo végzett az ötödik helyen. Lorenzo igen szorgosan rótta a köröket. Csapattársán kívül ő volt az egyetlen, aki több, mint 50 kört teljesített hétfőn. A regnáló világbajnok, Marc Marquez következett Lorenzo után a listán. Marquez egyelőre  alaposan elmarad 1’58-as idejétől, azonban messze még a teszt vége, egészen biztos, hogy látunk még tőle szép dolgokat. A hetedik helyet Cal Crutchlow bérelte ki magának a nemrég leleplezett CWM-LCR Hondával. Érdekesség náluk, hogy Cal és csapattársa, Jack Miller egész más festéssel gurultak ma pályára. Bradley Smith továbbra sincs tökéletes állapotban, de így is épp, hogy lemaradt honfitársától, Crutchlow-tól. Smith mögött az újonc Vinales érkezett a második Suzukival. A top 10-et Andrea Dovizioso zárta, ám legjobb idejét nem az új GP15-tel érte el, hanem a korábbi teszten is használt GP14.3-mal. A Ducati Team másik pilótája, Andrea Iannone viszont az új géppel futotta meg legjobbját, ő 15. lett. 

orig_351817df20ae017275cbff0db8ae0b83

Hernandez is csatlakozott a mezőnyhöz

A tizenegyedik és tizennegyedik hely között lévők minden bizonnyal örülnek megszerzett pozíciójuknak. A tizenegyedik Scott Redding egyre jobban összebarátkozik az RC213V-vel. Mögötte az Aprilia versenyzője, Alvaro Bautista végzett. A jelek szerint neki fekszenek a noaleiek legfrissebb újításai. Nem úgy, mint Marco Melandrinak, aki komoly lemaradásban szenved Bautistához képest. Hector Barbera és Nicky Hayden lettek az Open kategória leggyorsabbjai a 13. és 14. helyen, ami olyan szempontból igen meglepő, hogy az eddig legjobbnak vélt Forward Racing pilótáit maguk mögé tudták utasítani, igaz, elég sűrű volt a mezőny azon része.

A második sepangi teszt első napjának végeredménye:

1.

ROSSI, Valentino

Movistar Yamaha MotoGP

2:00.414

 

 

2.

PEDROSA, Dani

Repsol Honda Team

2:00.543

0.129

0.129

3.

ESPARGARO, Pol

Monster Yamaha Tech 3

2:00.876

0.462

0.333

4.

ESPARGARO, Aleix

Team Suzuki MotoGP

2:01.055

0.641

0.179

5.

LORENZO, Jorge

Movistar Yamaha MotoGP

2:01.162

0.748

0.107

6.

MARQUEZ, Marc

Repsol Honda Team

2:01.190

0.776

0.028

7.

CRUTCHLOW, Cal

CWM LCR Honda

2:01.222

0.808

0.032

8.

SMITH, Bradley

Monster Yamaha Tech 3

2:01.241

0.827

0.019

9.

VIÑALES, Maverick

Team Suzuki MotoGP

2:01.317

0.903

0.076

10.

DOVIZIOSO, Andrea

Ducati Team

2:01.355

0.941

0.038

11.

REDDING, Scott

Estrella Galicia 0.0 Marc VDS

2:01.592

1.178

0.237

12.

BAUTISTA, Alvaro

Aprilia Racing Team Gresini

2:01.740

1.326

0.148

13.

BARBERA, Hector

Avintia Racing

2:01.926

1.512

0.186

14.

HAYDEN, Nicky

Drive M7 Aspar

2:02.062

1.648

0.136

15.

IANNONE, Andrea

Ducati Team

2:02.142

1.728

0.080

16.

PETRUCCI, Danilo

Pramac Racing

2:02.225

1.811

0.083

17.

ABRAHAM, Karel

AB Motoracing

2:02.394

1.980

0.169

18.

BRADL, Stefan

Forward Racing Team

2:02.410

1.996

0.016

19.

HERNANDEZ, Yonny

Pramac Racing

2:02.606

2.192

0.196

20.

LAVERTY, Eugene

Drive M7 Aspar

2:02.730

2.316

0.124

21.

DI MEGLIO, Mike

Avintia Racing

2:02.941

2.527

0.211

22.

MILLER, Jack

CWM LCR Honda

2:03.006

2.592

0.065

23.

PIRRO, Michele

Ducati Test Team

2:03.105

2.691

0.099

24.

BAZ, Loris

Forward Racing Team

2:03.316

2.902

0.211

25.

NAKASUGA, Katsuyuki

Yamaha Factory Test Team

2:03.337

2.923

0.021

26.

DE ANGELIS, Alex

Octo Ioda Racing Team

2:03.966

3.552

0.629

27.

MELANDRI, Marco

Aprilia Racing Team Gresini

2:04.000

3.586

0.034

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: