DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Motor

Burgesst aggasztja az első négy utáni különbség a MotoGP mezőnyében

Valentino Rossi egykori főmérnöke, az ausztrál Jeremy Burgess elmondta, aggódik amiatt, hogy a MotoGP négy nagyágyúja, Lorenzo, Marquez, Pedrosa és Rossi tovább növelhetik előnyüket a többiekkel szemben. Emellett a Moto2-t is élesen bírálta, véleménye szerint a középső géposztály motorjai fejlesztésekre szorulnak.

Jeremy Burgess az idei szezonban látottak alapján úgy véli, nincs olyan versenyző a MotoGP-ben aki komolyan veszélyeztethetné a kategória nagy négyesét, Dani Pedrosát, Jorge Lorenzót, Marc Marquezt és Valentino Rossit. A mérnökzseni nem alaptalanul állítja ezt, hiszen 2014-ben összesen 54 dobogós hely talált gazdára, ebből csupán hatszor fordult elő olyan, hogy nem a felsorolt négyes valamelyike állhatott fel a pódiumra. Ezt a hat dobogót öten osztották el egymás között, nevezetesen Aleix Espargaro, Alvaro Bautista, Andrea Dovizioso, Bradley Smith és Cal Crutchlow.

A legutóbbi, nem gyári csapat versenyzője által megnyert versenyig pedig egészen 2006-ig kell visszamenni az időben, akkor Toni Elias néhány ezreddel előzte meg Rossit Estorilban. Ezen kívül Burgess igen éles kritikát fogalmazott meg a Moto2-vel kapcsolatban. Az ausztrál nem tartja műszakilag elég nívósnak a kategóriát ahhoz, hogy a MotoGP méltó előszobájaként aposztrofálják. Véleménye szerint ezt Jack Miller jövőre akár bizonyíthatja is. Jerry úgy látja, a Moto2-es erőforrások teljesítményének növelésével talán javítható lenne ez a helyzet.

orig_bf3d4c3ae4bb27010e9c25f72a4b169c

 
Miller igazolhatja Burgess szavait?


Mindezekről a MotorCycleNews-nak adott interjút: „Nem láttam senkit, aki felvehetné a kesztyűt a legjobb néggyel szemben. Az „öregek” nagyon gyorsak, és ez az, amit meg kell értenie Polnak (Espargaro), Bradley-nek (Smith), Stefannak (Bradl) és Scottnak (Redding), hogy rajtuk múlik, hogy lépjenek egy nagyot és csökkentsék a rést. Nincsenek csodák. Ez megértésből és kemény munkából fakad. Az első négy és a többiek közti rés aggaszt legjobban a sporttal kapcsolatban. Ez egy olyan űr, amit el kell tüntetni.”

„Remélem, Jack Miller érkezése a Moto2 megkerülésével megmutathatja, hogy a Moto2 talán nem olyan fontos a MotoGP-pilóták nevelésében, mint amilyen fontosnak tarthatják egyesek. Talán előnyösebb lenne a Moto2 motorok szabályain javítani, hogy közelebb kerüljenek a MotoGP-motorokhoz, mint bármi más, ami nem lényeges a kategória szempontjából. Ha Jack érkezése működik, mi értelme a Moto2-nek? Számomra a versenyzők sokkal jobbak, mint a motorok, amikkel mennek. Talán a motorok erejének növelése javítana a Moto2 motorok teljesítményén, hogy relevánsabbak legyenek a MotoGP átmeneteként. Egyáltalán nem csak a versenyzők problémásak, hanem talán a motorok minősége” – fogalmazta meg kritikáját Burgess.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: