Az elején úgy nézett ki, hogy kerekedhet ebből egy jó kis csatározás: az első futamot épp az a Kimi Räikkönen nyerte a Lotusszal, akitől a 2012-es remek vb-3. hely után további előrelépést remélhettünk. Aztán a szokásoktól eltérően elég erősen kezdett a Ferrari, Alonso nyert kettőt viszonylag hamar - de ki gondolta volna a szenzációs hazai sikere után, hogy idén ez marad az utolsó diadal?
A Mercedesek szereplésében is lehetett bízni, rögvest elkezdték szórni a pole-pozíciókat, szinte menetrendszerűen jött a monacói győzelem (mindenki azt jósolta, ha ott megszerzik az 1. rajtkockát, onnan nem lehet veszteni - így is lett); aztán Rosberg még kapott félig-meddig ajándék-elsőséget Silverstone-ban, Hamilton meg bravúros győzelmet aratott nálunk, a Hungaroringen - róla legalább el lehetett mondani, hogy jó cserét csinált a McLarenek vergődését nézve.
Szóval belőlük kellett volna kialakuljon az "ellenzék" az utóbbi években mindenek felett uralkodó Red Bull ellenében. Igazából csak a halvány remény volt meg. Hiszen míg a Lotus, a Ferrari és a Mercedes az év első felében 10 futamból 6 győzelmen osztozott, 4-et eleve Sebastian Vettel gyűjtött be. Olyan lazán, kényelmesen, két-három futamonként nyert egyet, mintegy jelezve, hogy miközben mindenki nagyon örült a többiek sikereinek, azért még ők is itt vannak.
Aztán a nyár végétől kezdve nem volt kegyelem. Ha most visszagondolok erre a 9 nagydíjra, kezdve a belgával, egy összefolyó képet látok, és valaki nagyon hosszan azt kiáltja: Vetteeeeeeeeeeeel!
És ebben a győzelem-áradatban tényleg csak dísz, a végén még elmondható az is, a német kereken 60 év után beállította (megdöntötte) Alberto Ascari rekordját, és szintúgy beállította Michael Schumacher egy évad/13 győzelem csúcsát (noha, tegyük hozzá, mert ez is cifrázza kicsit a képet, Schumi kevesebb futamból nyert 13-at, mint Vettel).
Szóval, leborulunk a nagyság előtt, de kérve kérjük: ne többet ilyet. Vagy ha már, akkor mégis valami olyasmi felállásban, mint volt 1988/89-ban a McLarennél, két sztárral, vetélkedjenek egymással, mint Senna és Prost. Hát, ne legyen igazam, de 14-ben egyelőre nem várom el Daniel Ricciardotól, hogy megszorongassa négyszeres bajnok ellenfelét.
Rövid téli szünet jön, és majd egy teljesen új autókkal startoló szezon, második turbó-korszak. Ha más nem is, ez adjon biztatást!