Vasárnapra elkerülte Silverstone-t az eső, de ez egyáltalán nem jelentette azt, hogy a verseny unalomba fulladt volna. Több szoros csatát és nagyszerű teljesítményt produkáltak a pilóták, ám minden egy hajmeresztő balesettel kezdődött az első körben.
Nico Rosberg megtartotta első helyét a pole-ból rajtolva, mellőle azonban Sebastian Vettel elég rosszul rugaszkodott el, így a két McLaren és egy kisebb koccanás után a 6. helyről rajtoló Hamilton is megelőzte őt már az első körben.
Hátrébb is azonnal komoly helyezkedés kezdődött, hiszen a mezőny második feléből rajtoló Ferrarik és Williamsek igyekeztek minél gyorsabban előre jutni - ez azonban hamar balesetbe torkollott. Raikkönen a 4-es kanyart Esteban Gutierrez mellett a külső íven vette volna be, ám lecsúszott a pályáról, és ahogy visszatért volna, autóját megdobta egy huppanó. Ezáltal elveszítette irányítását az autója felett, a falnak csapódott és keresztülcsúszott a pályán Kamui Kobayashi és Felipe Massa előtt. A brazil minden igyekezete ellenére sem tudta őt elkerülni, és koccanásuk eredményeként ő is kiesett a versenyből, amely 200. rajtja volt a Formula-1-ben.
Raikkönen a Ferrari mérése szerint hatalmas, 47 G erővel csapódott a korlátnak, autójából kiszállva bicegett, ezért a pályakórházba szállították őt, s a csapat elmondta, komoly sérüléseket nem szerzett, s néhány zúzódás mellett a bokáját fájlalja leginkább.
A megrongálódott szalagkorlát helyreállítása miatt piros zászlóval leállították a versenyt és csak egy óra várakozás után indították azt újra a biztonsági autó mögül, repülőrajttal.
A két Mercedes között ekkor már csak a két McLaren állt, de Hamiltonnak két kör alatt sikerült magát áthámoznia Jenson Buttonon és Kevin Magnussenen is, így azonnal csapattársa nyomába eredhetett. A brackley-i csapat autói ismét hatalmas dominanciát mutattak, a verseny első szakaszában több mint két másodperccel gyorsabbak voltak legközelebbi üldözőiknél is.
Rosberg és Hamilton eltérő taktikát választottak első kiállásuk során - a német a közepes gumikkal folytatta, míg a brit hat körrel később kiállva a keményekre váltott, és meglepetésre azokon is azonnal gyorsabb tudott lenni az élen álló csapattársánál. Rosberg számára azonban ekkor rosszra fordultak a dolgok - már körökkel korábban jelezte csapatának, hogy valami nincs rendben a váltójával, de a 31. körre az végleg felmondta a szolgálatot, így az első helyről kellett leparkolnia autóját a pálya mellett.
Hamilton ezzel a rajongók örömujjongása mellett átvette a vezetést, előnye pedig ekkor már több mint 40 másodperc volt a mögött érkező Valtteri Bottasszal szemben. Innen már csak az óvatosságra törekedett, és végül kényelmesen hozta be autóját a célba, 2008 után másodszor megnyerve hazai futamát, és 4 pontra csökkentve hátrányát Rosberggel szemben a bajnoki tabellán.
Noha a Mercedes csapaton belüli harca elmaradt, hátrébb számos látványos csata alakult ki, nem utolsósorban az által, hogy az állva maradt Williamsnek és Ferrarinak, Valtteri Bottasnak és Fernando Alonsónak keresztül kellett verekedniük magukat a mezőnyön. Bottas meg sem állt egészen a második helyig, amivel pályafutása legjobb eredményét szerezte az után, hogy két héttel ezelőtt Spielbergben először állhatott a dobogón. A Williams már a verseny korai szakaszában át tudta magát hámozni a Red Bullokon és a McLareneken.
Daniel Ricciardo jött be a harmadik helyre, noha Jenson Button a leintés felé közeledve egyre nagyobb nyomást helyezett a gumijaival küszködni kezdő ausztrálra.
Az 5. és 6. helyen végző Sebastian Vettel és Fernando Alonso eddigi legszebb egymás elleni csatájukat mutatták be a verseny során, és végül a német kerekedett felül, miközben a két pilóta folyamatosan egymás manővereinek szabályosságát kérdőjelezte meg a rádión. A spanyolnak korábban egy 5 másodperces büntetést is le kellett töltenie a bokszban, amiért a rajtrácsra felállva néhány méterrel túlszaladt a rajtkockáján.
A Force Indiák előkelő rajthelyük ellenére sem voltak ütőképesek, Nico Hülkenberg csak a 8. helyen jött be Magnussen mögött és a két Toro Rosso előtt.
Egy látványos balesetet hozott még a verseny, amely Esteban Gutierrez és Pastor Maldonado között bontakozott ki - ezúttal a mexikói volt a túlzottan agresszív, és riválisa mögül érkezve egy pillanatra levegőbe repítette a Lotust. Az esetet a futam után vizsgálják a sportfelügyelők.
A Brit Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 2:26:52,094 |
2. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | +30.135 |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | +46.495 |
4. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +47.390 |
5. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | +53.864 |
6. | Fernando Alonso | Ferrari | +59.946 |
7. | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | +1:02.563 |
8. | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | +1:28.692 |
9. | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | +1:29.340 |
10. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | +1 kör |
11. | Sergio Perez | Force India-Mercedes | +1 kör |
12. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | +1 kör |
13. | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | +1 kör |
14. | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | +1 kör |
15. | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | +2 kör |
16. | Max Chilton | Marussia-Ferrari | +2 kör |
17. | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | +3 kör |
Kiesők: | ||
Nico Rosberg | Mercedes | 28 kör |
Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 11 kör |
Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 9 kör |
Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1 kör |
Kimi Raikkonen | Ferrari | 0 kör |