A FRIC néven ismertté vált felfüggesztés-rendszer betiltásának híre egyes feltételezések szerint a Mercedest és a Red Bullt érintheti a legrosszabbul - egyelőre csak annyi tűnik biztosnak, hogy a jövő hét végén esedékes hockenheimi futamon már egyik csapat autóiban sem működik majd az aktív felfüggesztés hatását utánzó rendszer.
Az Auto Bild szerint talán az összes csapat közül a Mercedes használta ki legjobban a megoldás jelentette előnyöket, komplex rendszerük az abroncsok hőmérsékletének optimalizálásához is nagyban hozzájárult. A lap tudósítói szerint a rendszer betiltása körönként fél másodpercet is jelenthet az Ezüst Nyilaknak, ami nagyon komoly érvágást jelenthet a bajnokság domináns csapata számára.
A csapat igazgatója, a háromszoros világbajnok Niki Lauda viszont határozottan cáfolta, hogy ekkora veszteséget jelenthetne a tiltás: "Nem lesz ekkora a különbség. Egyúttal persze azon is elcsodálkozunk, miért tiltanak be hirtelen egy olyan rendszert, ami másfél évig legális volt" - mondta Lauda, akinek istállója fényévekkel a mezőny előtt jár jelenleg, így akár mesterséges izgalomkeltésként is értékelhető a rendszer illegálissá tétele.
Az Auto Bild tudósítói szerint egyébként a McLaren és a Ferrari volt az a két csapat, melyek erősen (és úgy tűnik, eredményesen) lobbiztak a tiltásért, mert a rendszer komoly előnyt jelent a Mercedes és a Red Bull számára. Utóbbi csapat tanácsadója, Helmut Marko hasonlóan nyilatkozott, mint Lauda: "Az elmúlt években sokszor kellett újraterveznünk valamit, amit korábban legálisnak tartottak. Ez a helyzet ezzel a rendszerrel is. De a mi veszteségeink talán nem akkorák, mint másoké" - mondta az osztrák sportvezető.