Már a szezon előtti teszteken látszott, az ő 1,6-os turbómotorral hajtott W05-ösük sikerült a legjobban, akkor azonban még úgy nézett ki, lehetnek riválisaik azon csapatok formájában, amelyek az ő erőforrásukat használják. Különösen a Williams tűnt ütőképesnek, a megbízhatóság egyértelműen az ő oldalukra billent. Bár sokan óriási Mercedes-dominanciát jósoltak - Christian Horner azt mondta, kétszer lekörözik majd a mezőnyt -, az év első szabadedzését Fernando Alonso nyerte.
A másodikon Lewis Hamilton már az élre állt, a Mercedesnek ekkor fél másodperc előnye volt a többiekkel szemben, az időmérőt szintén ő nyerte. A csapatot a versenyen sem lehetett megfogni, bár Hamilton nagydíja csak három körön keresztül tartott, Nico Rosberg magabiztosan behúzta a győzelmet.
Ami azonban meglepett mindenkit, az a címvédő csapat, a Red Bull teljesítménye volt. Előszezonjuk nem sikerült jól: csak néha tudtak egy-egy gyorsabb kört megfutni, a megbízhatóságuk pedig rémesnek bizonyult. Ehhez képest hajszálnyival maradtak le az esős időmérőn a pole-pozícióról, és a száraz versenyen is második helyen futottak be. Tovább növelte a csodálkozást, hogy nem Sebastian Vettel, hanem új versenyzőjük, a hazai Daniel Ricciardo érte el az eredményeket. Vettel versenye alig tartott tovább, mint Hamiltoné, neki is a motorral adódtak problémái.
A Williams ígéretes teljesítményéből egy 6. hely maradt, amelyet Valtteri Bottas annak ellenére ért el, hogy egy koccanás miatt meg kellett látogatnia a bokszutcát. A ferraris Fernando Alonso épp Bottas előtt végzett, a korábbi sikerei helyszínére visszatérő Kimi Raikkönen csak nyolcadik lett - utólag mondhatjuk, ez ízelítőt adott a szezon további részéből.
Megtévesztő volt azonban a McLaren 3. és 4. helye, a csapat a konstruktőri tabella első helyén állt a verseny után. A dobogós pozíciót az újonc Kevin Magnussen szerezte meg, Lewis Hamilton óta az első újonc versenyző, aki a pódiumra állt. A Toro Rossós Danyil Kvjat pedig történelmet írt, 19 évesen a Forma-1 legfiatalabb pontszerzőjévé vált.
A teljesen új rendszerek első éles bevetésén kiesések hadától tartottak a szekértők, végül azonban csak öten búcsúztak műszaki hiba miatt, közöttük a már említett két bajnok és a problémás Lotus csapat mindkét versenyzője.
Botrányos visszhang követte a versenyt. Este jött a bombahír: Daniel Ricciardót kizárták az eredményekből, mivel megszegte az egyik új szabályt, amely az üzemanyag átfolyásának mértékét maximalizálja. A Red Bull az átfolyásmérőt okolta, fellebbezett, az ügy pedig még egy hónapig elhúzódott, ekkor mondták ki véglegesen: Ricciardo nem kapja vissza helyezését. A mögötte végző versenyzők mind előreléptek egy helyet, Jenson Button pedig elmondhatja: úgy van neki idén dobogós helyezése, hogy még egyszer sem állt a pódiumon.
Azután az ausztrálok elégedetlenkedtek: nem kedvencük kizárása, hanem a motorhang miatt, a nagydíj szervezői perrel fenyegetőztek. Bernie Ecclestone is a zaj hiánya miatt emelte fel a szavát, akárcsak Sebastian Vettel és számos másik, Forma-1-hez közeli - vagy éppen attól távoli - véleménymondó. A sport megítélése nem állt a fénypontján, miközben a mezőny a Maláj Nagydíjra készült.
Az Ausztrál Nagydíj végeredménye:
1. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:32:58.710 |
2. | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | +26.777 |
3. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +30.027 |
4. | Fernando Alonso | Ferrari | +35.284 |
5. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | +47.639 |
6. | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | +50.718 |
7. | Kimi Raikkonen | Ferrari | +57.675 |
8. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | +1:00.441 |
9. | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | +1:03.585 |
10. | Sergio Perez | Force India-Mercedes | +1:25.916 |
11. | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | +1 kör |
12. | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | +1 kör |
13. | Max Chilton | Marussia-Ferrari | +2 kör |
14. | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | +8 kör |
Kiesők:
Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | kizárva |
Romain Grosjean | Lotus-Renault | 43 kör |
Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 29 kör |
Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 27 kör |
Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 3 kör |
Lewis Hamilton | Mercedes | 2 kör |
Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 0 kör |
Felipe Massa | Williams-Mercedes | 0 kör |