A csapatok a kormánykerekeket nem vásárolják, hanem teljes egészében maguk tervezik és készítik, hogy azok a lehető legteljesebb mértékben megfeleljenek a pilóták és a mérnökök igényeinek.
Mióta a modern Formula-1-es autókról eltűntek a műszerfalak, az összes kapcsoló és kijelző a kormánykeréken került elhelyezésre, lehetővé téve a pilóta számára, hogy 300km/h-s sebesség mellett is meg tudja változtatni az autója teljesítményét és viselkedését néhány fontos területen.
A pilóták például menet közben állítani tudják a motorvezérlés beállításait, a differenciálzárat, vagy a fékerő elosztást, emellett működtetik a KERS és a DRS rendszereket. Bár mindegyik kormánykerék különböző, a legtöbb gomb és kapcsoló az összes csapatnál ugyanaz, még ha azok más helyre is kerültek.
N: Üresbe teszi a váltót
DIF: A differenciálzár beállításait lehet megváltoztatni
RADIO: A segítségével a csapathoz lehet beszélni
DRINK: A pilóta inni tud a futam alatt
PUMP: A tartalék olajtankot aktiválja
REV: A motort a maximális fordulatszámig engedi forogni
MIX: A motorvezérlés megváltoztatására szolgál, például, hogy üzemanyagot spóroljon a pilóta
TRQ: (Torque) A motor nyomaték karakterisztikáján lehet változtatni a segítségével
BOOST: A teljesítmény leadás növelhető az előzések érdekében
CHRG: A KERS beállítására szolgál
BP: (Bite Point Finder) a kuplung fogáspontjának a beállítása végezhető el a segítségével OK: A csapatnak jelzi a pilóta a segítségével, hogy hallotta a csapat rádió üzenetét
10 + : A kiválasztott funkció értékeinek 10-es skálán való növelése
1 -: A kiválasztott funkció 1-es lépésekben való módosítása
PIT: A bokszutcai sebességhatároló gombja
A 2013-as versenyautók kormánykerekei
Caterham CT03
Ferrari F138
Lotus E21
Marussia MR02
Mercedes W04
Red Bull RB9
Sauber C32
Toro Rosso SRT8
Williams FW35
Force India VJM06
McLaren MP4/28