DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Egyéb

Teszt első kézből: KW Toyota GT86

A Formula.hu Magyarországról egyedüliként kapott meghívást a Hockenheimringen rendezett Tuning Cars Press Day-re, amelyen a német autóépítő cégek színe java mutatta be idei alkotásait. A négykerekű csodákat ki is próbálhattuk, így kerültünk többek között egy KW Toyota GT86 volánja mögé. Kerényi Ádám beszámolója.

A KW két teljesen eltérő autóval jelent meg az eseményen. A limitált kiadású Audi R8 GT-t későbbre hagytuk, mintegy habnak a tortára, helyette elsőre azzal a Toyota GT86-tal ismerkedtünk, amely a legendás AE86-os Toyota utódja.



 

A motor gyárilag a 200 lóerőt teljesít, amelyhez a tuningcégnél nem is nyúltak hozzá, azonban így is élményautóvá változtatták a KW mérnökei a kis sportgépet.



 

A beltérben a középkonzol a 80-as éveket idézte, az időt kvarcóra mutatta, a kocsi minden luxust nélkülözött, az ülések sportosak voltak. Ezen nem kell csodálkozni, az autót nem is a kényelem miatt gyártják, hanem hobby- hétvégi autónak. A KW is ebbe az irányba mozdult el, amikor alárakták az OZ felniket, a fél-slick gumikat és az ST XTA futóművet. (Sokan talán nem tudják, hogy ez a vállalat gyártja az ST futóműveket is, amellyel a középkategóriás állítható futóművek piacára kívánnak betörni és amelynek a reklámarca maga Ken Block.) A futómű magassága és csillapítása is állítható, valamint tartozik hozzá egy két irányban állítható toronycsapágy, amivel könnyedén lehet játszani utcai és pálya beállítások között.



 



 

A kis Toyota a fenti módosításokkal nagyon jól kezelhető és igazán élvezetes vezetést nyújt. Az alacsonyra helyezett súlypont és a sportos futómű nagyon pontos irányítást eredményez, a jól megválasztott gumiabroncsok pedig a tökéletes tapadást biztosítják. Ezekkel az apró módosításokkal is már teljes mértékben alkalmas az autó pályanapokra és a vezetési tudásunk csiszolására. Gyárilag önzáró differenciálművel rendelkezik és a segédelektronika is teljesen kikapcsolható, így akár a drift alapjait is elsajátíthatjuk a GT86-tal. A problémát egyedül az jelentheti, hogy a Toyotánál nem fordítottak kellő hangsúlyt a motorteljesítményre és a 200 lóerőt hamar kinövi az ember, ráadásul az autó összes többi alkotórésze többet nyújt, mint amit ezzel a motorral ki lehet használni...



 

A technikai átalakítások mellett a KW nem feledkezett meg az optikáról sem, és felszerelte a kis kupét egy felfelé nyíló ajtóval is (LSD - Lambo Style Door), ami mögött szintén sok mérnöki munka áll, hiszen az minimális oldalmozgás mellett nyílik rögtön felfelé, ami nem egy megszokott megoldás.



 

összeségében kijelenthető, hogy a Toyota GT86-os sportkupéja az, aminek látszik és méltó utódja a régi Toyota AE86-nak, bár a teljes sikerélményhez elengedhetetlen lenne a motor teljesítményének fokozása.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: