A legkisebbek tréningje után a királykategória harmadik szabadedzésével folytatódott a program Indianapolisban, amely azonban nem volt tét nélküli, hiszen itt dőlt el, hogy a pénteki gyakorlások eredményével összesített táblázat alapján melyik tíz versenyző jut automatikusan az időmérő második szakaszába. Az első két edzés után Marc Marquez, Andrea Iannone, Jorge Lorenzo, Andrea Dovizioso, Dani Pedrosa, Stefan Bradl, Yonny Hernandez, Aleix Espargaro, Valentino Rossi és Bradley Smith foglalta el a legjobb helyeket, de főként Pol Espargarónak és Alvaro Bautistának, esetleg Cal Crutchlow-nak vagy Scott Reddingnek volt esélye arra, hogy megkavarja ezt a sorrendet.
Az első fontos esemény a születésnapját éppen ma ünneplő Iannone nevéhez fűződött a tréningen: a Pramac Racing versenyzője vélhetően műszaki hiba miatt volt kénytelen félreállni. A vb-éllovas Marquez eközben nem vesztegette az idejét, már első körében két századdal megjavította tegnap felállított körrekordját, majd pedig egy tőle már szinte megszokott óriási mentéssel maradt a motorján. Az első negyedóra végén is az ő nevével kezdődött a lista, míg a pályára idő közben visszatérő Iannone is tartotta második helyét az egy pozícióval feljebb zárkózó Dovizioso előtt - a két olasz teljesítménye alapján bejött a Ducatinak, hogy Mugellóhoz hasonlóan ismét speciális erőforrással készültek a hosszú egyenes okán.
Húsz perc volt még hátra, amikor Pol Espargaro még a címvédőnél is nagyobb bravúrral úszott meg egy látványos high-side bukást, miután térdével hozzáért a 16-os kanyar rázókövéhez. A spanyolnak igyekeznie kellett, hiszen továbbra is a top10-en kívül tartózkodott, amelynek a sorrendje egyébként nem igazán változott a gyakorlás első felében, Dovizioso mellett egyedül Rossi tudott még előrelépni, méghozzá rögtön három helyet. Az utolsó tíz perchez közeledve aztán Bradl visszavette tőle a hatodik pozíciót, míg márkatársa, Bautista is javítani tudott, ám még így sem tudta beverekedni magát a legjobb tíz közé. Ráadásul a spanyol nagy igyekezetében bukott is a 13-as kanyarban, hatalmas repülést bemutatva, így az már biztossá vált, hogy neki jelenése lesz a Q1-ben.
Négy perccel a leintés előtt némi meglepetésre az élen is változás történt: a Yamahák gyorsultak be látványosan, ugyanis előbb Lorenzo vette át a vezetést, majd további 68 ezredet javítva a pályacsúcson Rossi került az első helyre. A tréning legvégén aztán a Hondák is javulni tudtak, ám nem elsősorban Marquez révén, hanem az LCR Honda színeiben versenyző Bradlnek köszönhetően, aki 16 ezreddel még a "Doktornál" is gyorsabbnak bizonyult. A német 1:32.522-es ideje elég is lett az elsőséghez, megelőzve a hangvillásokat, majd jött Dovizioso, az óriásit javító Pol Espargaro és a hatodik helyre visszacsúszó Marquez. A legjobb tízbe Iannone, Smith, Pedrosa és Aleix Espargaro fért még be, így ők jutottak automatikusan a Q2-be.
# | Versenyző | Csapat | Motor | Idő |
1. | Stefan BRADL | LCR Honda MotoGP | Honda | 1:32.522 |
2. | Valentino ROSSI | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 1:32.538 |
3. | Jorge LORENZO | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 1:32.606 |
4. | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | Ducati | 1:32.767 |
5. | Pol ESPARGARO | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 1:32.797 |
6. | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | Honda | 1:32.862 |
7. | Andrea IANNONE | Pramac Racing | Ducati | 1:33.015 |
8. | Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 1:33.202 |
9. | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | Honda | 1:33.220 |
10. | Aleix ESPARGARO | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 1:33.453 |
11. | Yonny HERNANDEZ | Energy T.I. Pramac Racing | Ducati | 1:33.634 |
12. | Alvaro BAUTISTA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 1:33.676 |
13. | Scott REDDING | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 1:33.765 |
14. | Cal CRUTCHLOW | Ducati Team | Ducati | 1:34.118 |
15. | Hiroshi AOYAMA | Drive M7 Aspar | Honda | 1:34.267 |
16. | Karel ABRAHAM | Cardion AB Motoracing | Honda | 1:34.745 |
17. | Danilo PETRUCCI | Octo IodaRacing Team | ART | 1:34.772 |
18. | Hector BARBERA | Avintia Racing | Avintia | 1:34.801 |
19. | Mike DI MEGLIO | Avintia Racing | Avintia | 1:34.938 |
20. | Leon CAMIER | Drive M7 Aspar | Honda | 1:35.010 |
21. | Colin EDWARDS | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 1:35.122 |
22. | Broc PARKES | Paul Bird Motorsport | PBM | 1:35.521 |
23. | Michael LAVERTY | Paul Bird Motorsport | PBM | 1:35.915 |