A királykategória tulajdonképpen két etapból álló időmérője délután 14:20-kor vette kezdetét az első kvalifikációval, amelyen a tizennégy leglassabb versenyző vehetett részt. A prototípusok közül a Pramac Ducati kettőse, Andrea Iannone, valamint a Spiest helyettesítő Pirro volt kénytelen a CRT-kkel telített mezőnyben boldogulni és kiharcolni magának a továbbjutást a top12-be. A tizenöt percet edzést az Aspar Team kettőse, Aleix Espargaro és Randy De Puniet kezdte a legjobban Innaone és Pirro előtt, vagyis az első hat percet követően úgy nézett ki, hogy két CRT-s vehet majd részt a legjobb tíz prototípussal együtt a második időmérőn.
(Randy De Puniet volt a Q1 legjobbja)
Nem volt persze reménytelen Iannone és Pirro helyzete sem, hiszen előbbi három, utóbbi pedig öt tized másodperccel maradt el, az ekkor legjobb idővel rendelkező De Puniet-től. Ennek ellenére azonban sem Iannone, sem pedig helyettesként szereplő csapattársa sem tudott javítani már személyes legjobbján, így Randy De Puniet és Aleix Espargaro gyakorlatilag gond nélkül jutott tovább az időmérő második etapjába.
Q2
A kvalifikáció második szekciója 14:45-kor kezdődött, száraz, azonban már igencsak borús időben, amely körülmények talán már ekkor a holnapra jósolt esőt vetítették előre. Az edzés Jorge Lorenzo indította a legjobban egy igen erős, 1"™33.6-os körrel, aminek azonban szinte egyből a közelébe tudott kerülni Dani Pedrosa. A Repsol Honda spanyolja viszont túl hamar akart még ennél is gyorsabb kört menni, ami rögvest megbosszulta magát egy bukás formájában. A tavalyi vb-ezüstérmes már nem tudott visszaülni motorjára, így rögvest a gyári Honda boksza felé vette az irányt, hogy tartalékmotorjával legalább az utolsó percekben megpróbáljon harcba szállni a pole-ért.
(Dovizioso harmadik helye nagy meglepetést okozott)
Időközben a Repsol Honda másik versenyzője, Marc Marquez vette át a vezetést Lorenzotól, a harmadik helyet pedig Crutchlow foglalta el, így Pedrosa neve pillanatokon belül visszacsúszott a negyedik pozícióig. Három perccel a leintés előtt továbbra is Marquez, Lorenzo, Crutchlow, Pedrosa és Bradl volt a top5 sorrendje, a hatodik helyen pedig Valentino Rossi állt ekkor. Közben Pedrosa visszatért a pályára, de végül Andrea Dovizioso és a Ducati volt az, aki meglepetést okozott egy harmadik rajthellyel a pole pozíciót szerző Marquez és Lorenzo mögött. A képzeletbeli második sorba Crutchlow, Bradl és Pedrosa került, míg Valentino Rossi csupán a nyolcadik helyet szerezte meg.
A Q1 végeredménye: | |||
1. Randy DE PUNIET | Power Electronics Aspar | ART | 1:34.715 |
2. Aleix ESPARGARO | Power Electronics Aspar | ART | 1:34.893 |
3. Andrea IANNONE | Energy T.I. Pramac Racing | DUCATI | 1:35.062 |
4. Michele PIRRO | Ignite Pramac Racing | DUCATI | 1:35.228 |
5. Hector BARBERA | Avintia Blusens | FTR | 1:35.714 |
6. Danilo PETRUCCI | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER | 1:35.770 |
7. Colin EDWARDS | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI | 1:36.221 |
8. Karel ABRAHAM | Cardion AB Motoracing | ART | 1:36.271 |
9. Claudio CORTI | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI | 1:36.330 |
10. Michael LAVERTY | Paul Bird Motorsport | PBM | 1:36.596 |
11. Bryan STARING | GO&FUN Honda Gresini | FTR HONDA | 1:36.714 |
12. Lukas PESEK | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER | 1:36.768 |
13. Yonny HERNANDEZ | Paul Bird Motorsport | ART | 1:36.961 |
14. Hiroshi AOYAMA | Avintia Blusens | FTR | 1:37.523 |
A Q2 végeredménye: | |||
1. Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | HONDA | 1:33.187 |
2. Jorge LORENZO | Yamaha Factory Racing | YAMAHA | 1:33.217 |
3. Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | DUCATI | 1:33.603 |
4. Cal CRUTCHLOW | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 1:33.609 |
5. Stefan BRADL | LCR Honda MotoGP | HONDA | 1:33.634 |
6. Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | HONDA | 1:33.639 |
7. Alvaro BAUTISTA | GO&FUN Honda Gresini | HONDA | 1:33.984 |
8. Valentino ROSSI | Yamaha Factory Racing | YAMAHA | 1:34.009 |
9. Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 1:34.222 |
10. Nicky HAYDEN | Ducati Team | DUCATI | 1:34.242 |
11. Aleix ESPARGARO | Power Electronics Aspar | ART | 1:34.754 |
12. Randy DE PUNIET | Power Electronics Aspar | ART | 1:35.086 |
A teljes rajtsorrend | |||
1. Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | HONDA | 1:33.187 |
2. Jorge LORENZO | Yamaha Factory Racing | YAMAHA | 1:33.217 |
3. Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | DUCATI | 1:33.603 |
4. Cal CRUTCHLOW | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 1:33.609 |
5. Stefan BRADL | LCR Honda MotoGP | HONDA | 1:33.634 |
6. Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | HONDA | 1:33.639 |
7. Alvaro BAUTISTA | GO&FUN Honda Gresini | HONDA | 1:33.984 |
8. Valentino ROSSI | Yamaha Factory Racing | YAMAHA | 1:34.009 |
9. Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 1:34.222 |
10. Nicky HAYDEN | Ducati Team | DUCATI | 1:34.242 |
11. Aleix ESPARGARO | Power Electronics Aspar | ART | 1:34.754 |
12. Randy DE PUNIET | Power Electronics Aspar | ART | 1:35.086 |
13. Andrea IANNONE | Energy T.I. Pramac Racing | DUCATI | 1:35.062 |
14. Michele PIRRO | Ignite Pramac Racing | DUCATI | 1:35.228 |
15. Hector BARBERA | Avintia Blusens | FTR | 1:35.714 |
16. Danilo PETRUCCI | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER | 1:35.770 |
17. Colin EDWARDS | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI | 1:36.221 |
18. Karel ABRAHAM | Cardion AB Motoracing | ART | 1:36.271 |
19. Claudio CORTI | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI | 1:36.330 |
20. Michael LAVERTY | Paul Bird Motorsport | PBM | 1:36.596 |
21. Bryan STARING | GO&FUN Honda Gresini | FTR HONDA | 1:36.714 |
22. Lukas PESEK | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER | 1:36.768 |
23. Yonny HERNANDEZ | Paul Bird Motorsport | ART | 1:36.961 |
24. Hiroshi AOYAMA | Avintia Blusens | FTR | 1:37.523 |