A királykategória negyvenöt perces harmadik szabadedzése délelőtt tíz óra előtt öt perccel vette kezdetét, száraz, napos időjárási körülmények között. Az tréning első tíz perce a megszokottak szerint a bemelegítő és ismerkedő körök jegyében telt, mígnem Jorge Lorenzo jóvoltából meg nem született az első értékelhető időeredménye. A regnáló világbajnok 1"™34.205-tel állt az élre, őt pedig a tegnap végig problémákkal küszködő Cal Crutchlow követte, több mint egy másodperces hátrányban. Harmincnégy perccel a leintés előtt aztán Dani Pedrosa vette át a második helyet, két és fél tizeddel honfitársa mögött, majd nem sokkal később a Repsol Honda másik pilótája, Marc Marquez is megérkezett az élmezőnybe, egészen pontosan a harmadik pozícióba. Crutchlow megpróbálta ugyan tartani magát a legjobbak között, azonban mindhiába, az angol pilóta egészen a hatodik csúszott vissza Valentino Rossi és Stefan Bradl mögé.
Az edzés felénél már Dani Pedrosa neve állt a tabella élén, a spanyol mögött pedig az alábbi kilenc motoros következett a top10-ben: Lorenzo, Marquez, Rossi, Bradl, Crutchlow, Dovizioso, Hayden, Bautista és Aleix Espargaro. A legjobb tíz egyébként másfél másodpercen belül állt egymáshoz képest, vagyis igazából csak a legjobb négy versenyző között volt elenyészőnek mondható különbség. A legjobbak közül egyedül Jorge Lorenzo lógott ki valamelyest a sorból, mégpedig abból a szempontból, hogy a kétszeres világbajnok egészen más "etap taktikát" választott Pedrosához, vagy éppen Marquezhez képest. Lorenzo jóval hosszabb etap teljesítésére szánta el magát, így nem csoda, hogy a yamahás már az edzés elején próbált egy gyors kört futni, aminek köszönhetően változatlanul a második helyen tartotta magát.
Az utolsó tíz perc Alvaro Bautista bukásával kezdődött, aki az első kanyart követő sikán bejáratánál bukott. Nem sokkal később ugyanezen a helyen Hector Barbera dobta el motorját, így a két spanyol jóval idő előtt kénytelen volt befejezni a tréninget. A lényegi sorrendben egészen a leintés előtt egy percig nem történt változás, azonban Marc Marquez végül is az utolsó pillanatokban szánta el magát egy közel tökéletesnek mondható kör teljesítésére, amivel az újonc motoros átvette a vezetést. A spanyol mögött két honfitársa zárt Pedrosa és Lorenzo személyében, míg a negyedik helyet Valentino Rossi szerezte meg
A harmadik szabadedzés végeredménye:
1. Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | HONDA | 1:33.600 |
2. Jorge LORENZO | Yamaha Factory Racing | YAMAHA | 1:34.099 |
3. Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | HONDA | 1:34.182 |
4. Nicky HAYDEN | Ducati Team | DUCATI | 1:34.426 |
5. Cal CRUTCHLOW | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 1:34.467 |
6. Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | DUCATI | 1:34.476 |
7. Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 1:34.597 |
8. Alvaro BAUTISTA | GO&FUN Honda Gresini | HONDA | 1:34.786 |
9. Valentino ROSSI | Yamaha Factory Racing | YAMAHA | 1:34.814 |
10. Stefan BRADL | LCR Honda MotoGP | HONDA | 1:34.990 |
11. Randy DE PUNIET | Power Electronics Aspar | ART | 1:35.122 |
12. Andrea IANNONE | Energy T.I. Pramac Racing | DUCATI | 1:35.243 |
13. Aleix ESPARGARO | Power Electronics Aspar | ART | 1:35.507 |
14. Hector BARBERA | Avintia Blusens | FTR | 1:35.565 |
15. Michele PIRRO | Ignite Pramac Racing | DUCATI | 1:35.592 |
16. Claudio CORTI | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI | 1:36.265 |
17. Danilo PETRUCCI | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER | 1:36.279 |
18. Colin EDWARDS | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI | 1:36.658 |
19. Karel ABRAHAM | Cardion AB Motoracing | ART | 1:36.784 |
20. Hiroshi AOYAMA | Avintia Blusens | FTR | 1:36.866 |
21. Yonny HERNANDEZ | Paul Bird Motorsport | ART | 1:37.151 |
22. Bryan STARING | GO&FUN Honda Gresini | FTR HONDA | 1:37.376 |
23. Lukas PESEK | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER | 1:37.693 |
24. Michael LAVERTY | Paul Bird Motorsport | PBM | 1:37.813 |