DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Trükkös helyszín lesz a McLaren számára Suzuka

Suzuka az egyik legjobban tisztelt pálya a világon. Gyors kanyarjaival és változó szintkülönbségeivel komoly tesztet jelent emberre és gépre, ezzel magyarázható az, hogy az elmúlt 19 versenyből 18 alkalommal F1-es világbajnok tudott győzni. Röviden: ez az a versenypálya, amelyen csak a legjobb pilóták tudnak sikeresek lenni.

1962-ben a Honda tesztpályájaként épült suzukai pálya fektetett nyolcas vonalvezetése nagyjából változatlan maradt az elmúlt 50 év során. A pálya 1987-ben rendezte első Formula-1-es versenyét, azóta két alkalom (2007 és 2008) kivételével minden évben Japán Nagydíjat rendezhetett.

A legtöbb klasszikus pályához hasonlóan a pilóták és a csapat tagja a kanyarokat nevükről ismerik, nem egyszerűen a számozásról. Az Esses, a Degner, a Spoon és a 130R a leghíresebb kanyarok az autósportban és mindegyik tiszteletet és elkötelezettséget kíván a pilótától.

225 kilométer/órás átlagsebességével Suzuka az egyik leggyorsabb pálya a Formula-1-es versenynaptárban. Mindhárom szektora gyors kanyarokat tartalmaz és többször lehet padlógázon menni. A pálya nagyon szűk és hepehupás. Minden kis hibát büntet.

A motorerő és az aerodinamikai hatékonyság fontos, különösen az Essesben az első szektorban. Ez az öt, gyors kanyar teszteli az autó képességeit és ezen a szakaszon a pilótáknak pontosan kell vezetniük az autót, máskülönben sok időt veszíthetnek.

Egy másik, kihívást jelentő része a suzukai 5807 méter hosszú pályának a lejtős rajtrács. A verseny rajtjánál a pilótáknak fékezniük kell mielőtt a kuplungot felengedik; amennyiben a feladatot nem sikerül hibátlanul megoldani, akkor a rossz rajt elkerülhetetlen.

A Pirelli a két legkeményebb keveréket - a közepes és a keményet - szállítja a versenyre, ahogyan Malajziába, Spanyolországba, Angliába és Olaszországba is megtette az év korábbi időszakában. Az óvatos gumiválasztás oka az, hogy sok gyors kanyar található a pályán, amelyekben 800 kilogramm terhelés hat a gumikra.

A McLaren kilenc alkalommal nyerte meg a Japán Nagydíjat, a csapat legutóbb 2011-ben tudott győzni Jenson Buttonnal. Ahogyan legutóbb Szingapúrban, úgy Japánban is, Kevin Magnussen először dolgozhat a pályán.

"Suzuka számomra második hazai versenyem " - mondta el Button. "Japán különleges hely és 2011-es győzelmem kimagasló sikereim közül. A rajongók hihetetlen hangulatot nyújtanak az egész hétvége során. Ez az egyik legjobb pálya; valódi kihívás és hihetetlenül megtorló, ezért sokkal jobb érzés, amikor minden jól sikerül. Számomra az Esses a legjobb rész a világon - teljesen egyedivé teszi Suzukát és izgalmassá a versenyzést. Egy trükkös, gyors pályán jó leszorítóerőre, ritmusra és teljes koncentrációra van szükség ahhoz, hogy a legjobbat tudd nyújtani a kör során. Annak ellenére, hogy nem sikerült Szingapúrban célba érni, az autó fejlesztésével jól állunk. Suzuka trükkös lesz számunkra, de már várom."




"Suzuka az egyik legendás pálya - már nagyon várom, hogy ott lehessek!" - tetet hozzá Magnussen. "Várom, hogy vezethessek először a pályán és olyan híres kanyarokban mehessek, amelyekről mindig hallok - az Esses, a Degner, majd a Spoon és a 130R. Szingapúr után remélem, hogy Japánban a körülményeket nem lesz nehéz kezelni! A szingapúri egy nehéz verseny volt és többet érdemeltünk volna, de bízom benne, hogy jó formában tudjuk megkezdeni a hétvégét és építeni tudunk arra a fejlődésre, amelyet az elmúlt versenyeken láttunk. Suzuka kihívást jelentő pálya, nagyon gyors, néhány trükkös kanyart jól kell teljesíteni, amely tovább nehezíti az előzést. Már várom, hogy a pályán legyek és megkezdhessem a munkát mérnökeimmel a lehető legjobb beállítás megtalálására. A legutóbbi nehéz verseny után mindent beleadok azért, hogy a lehető legjobb eredményt érjem el a csapatnak."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: