A Ferrari csapatfőnöke, Marco Mattiacci is azok közé tartozott, akik a motorfejlesztések befagyasztásáról szóló szabály enyhítését szorgalmazták. A jelenlegi szabályozások értelmében a szezon előtti homologizációt követően csakis akkor lehet az erőforrásokhoz nyúlni,ha a módosítás biztonsági, megbízhatósági, vagy költségcsökkentési célt szolgál, azaz a teljesítményen vagy épp a fogyasztáson nem lehet szezon közben javítani.
A szabály idén a Renault és a Ferrari ügyfeleit egyaránt rosszul érintette, hiszen így nem volt esélyük behozni a Mercedesszel szembeni lépéshátrányukat, s tulajdonképpen a szezon elején eldőlt, hogy fölényben lesznek a Brixworth-ben készült erőforrásokkal versenyző csapatok. Marco Mattiacci ennek ellenére állítja, hogy nem önös érdekből, hanem az egész Formula-1 javára szeretne változtatásokat elérni:
"Sosem valamiféle cinikus, taktikázó nézőpont vezérelt minket, hogy azt mondjuk: nosza, lazítsunk a szabályokon, hogy elfoghassuk a Mercedest" - nyilatkozta az olasz csapatvezető. "Erről szó sincs, ez félrevezeti az embereket. A kiindulópont az volt, hogy a Formula-1-ben nem lehet egy évet várni arra, hogy dolgozhass a motoron és az erőforráson."
"Mi a Ferrarinál nem hisszük, hogy ez lenne a csodamegoldás a problémáinkra, lehet, hogy valaki ezt hiszi, de azok nem mi vagyunk. Arról van szó, hogy beszélgessünk az innovációról, és tovább dolgozhassunk az autón."