DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Már Suzukában bajnok lehet a Mercedes

Akár a jövő hétvégi Japán Nagydíjon, négy futammal a szezon vége előtt bebiztosíthatja története első konstruktőri bajnoki címét a Mercedes, bár ehhez maguktól tökéletes teljesítményre, a Red Bulltól pedig gyenge szereplése lesz szükségük.

Nyáron még úgy számolgathattunk, hogy akár már Szingapúrban is sor kerülhetne az ünneplésre, ám az Ezüst Nyilak elkerülhetetlen bajnokavatása kissé eltolódott, hiszen az elmúlt négy futamból háromon, a Hungaroringen, Spában és most az ázsiai miniállamban is nehézségek sújtották legalább az egyik autójukat, így ezen időszakban alig tudtak távolodni a Red Bulltól a konstruktőri pontversenyben.

 

Suzukában viszont megkapja első "meccslabdáját" a csapat a cím behúzására, bár ennek sorsa nem csak az ő kezükben lesz. A csapatnak a japán futam után ehhez legalább 215 pontos előnybe kell kerülniük a címvédőkkel szemben, jelenleg viszont 174-gyel vezetnek, így ekkora különbség csak akkor alakulhat ki közöttük, ha a Mercedes kettős győzelmet arat, a Red Bull pedig legfeljebb 2 pontot szerez - azaz egyetlen autóval végeznek a legjobb tíz között, és az sem jut feljebb a 9. helynél.

 

A szezon során nem fordult még elő, hogy egy futamon a Mercedes ennyi pontot nyerjen riválisával szemben - legközelebb ehhez Ausztriában jártak, ahol kettős győzelmük mellé a Red Bull csak 4 pontot tudott odatenni. Az energiaitalosok egyetlen pontnélküli futama pedig a melbourne-i szezonnyitóra datálódik.

 



Persze a duplapontos Abu Dhabi Nagydíj is közrejátszik abban, hogy a csillagos márka nagy eséllyel majd csak Szocsiban ünnepelhet - enélkül Japánban sokkal könnyebb dolguk lenne, és már azzal is behozhatatlan előnyre tennének szert, ha a Red Bull nem tudna náluk több pontot szerezni Suzukában.

 

Akárhogy is lesz, a domináns német márka közelgő bajnokavatása már borítékolható, ráadásul ez lesz a Mercedes első konstruktőri címe a Formula-1 történetében. Az 1950-es évek közepén ugyanis hiába vittek el mindent Juan Manuel Fangióval két éven keresztül, akkor még nem létezett bajnokság a csapatok számára. A stuttgartiak motorpartnerként is még csak két konstruktőri címre tekinthetnek vissza - egyre 1998-ból a McLarennel, a másikra pedig 2009-ből a Brawnnal közösen. Ez utóbbi viszont a jelenlegi istállójuk elődje volt, így a csapattagok közül már többen is átélhették a bajnokká avatás örömteli pillanatait.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: