A brazilnak végül sikerült elvégeznie a feladatot és az 5. helyen ért célba a futamon, noha ő volt az, aki a mezőnyből legrégebben, a 22. körben járt utoljára a bokszban.
"Nem voltam benne biztos, hogy a végéig el kellett volna mennünk ezekkel a gumikkal. Számomra ez nem tűnt lehetségesnek, de teljesen megváltoztattam a vezetési stílusomat és úgy vezettem, mint egy nagymama. Teljesen úgy!" - élt vicces hasonlattal.
"Lassabb voltam annál, mint kellett volna, de még így is gyorsabban mentem mindenki másnál, aki mögöttem jött."
A Williams teljesítményért felelős mérnöke, Rob Smedley szerint azonban miután a biztonsági autó a vártnál tovább, hét körig kint maradt a pályán, egyértelművé vált számukra, hogy mindkét autó abroncsainak végig kell bírniuk a versenyt.
"Eljutottunk egy pontra, amikor már nem is volt kérdés, hogy ezt az utat kell választanunk. Amikor a pályára hajtott a biztonsági autó, még mi is úgy gondoltuk, hogy szükségünk lesz még egy kiállásra. Ãm annak, hogy ilyen sokáig kint maradt, kettős hatása volt. Egyrészt lerövidítette a versenyt, mivel elértünk a kétórás limithez, másrészt pedig több kört tehettünk meg lassú tempóban" - ecsetelte Smedley.
"És mivel főként a hő idézte elő a kopást, ebben az időszakban egyáltalán nem használódtak. A 38 körből tehát így 31 maradt, és bár előzetesen 21-et számoltunk az abroncs optimális élettartamának, további tíz kör belepréselése valójában nem volt olyan nagy kérés."
"Megkértük a versenyzőket, hogy vegyenek vissza a tempóból, és tudtuk, hogy ha a verseny végére még mindig jól tudunk kigyorsítani a lassú kanyarokból, akkor senki sem volt megelőzni minket a remek csúcssebességünk miatt."
Ãm a feladat elvégzése végül csak Massának sikerült - Valtteri Bottas sokáig a 6. helyen haladt, ám az utolsóelőtti körben Jean-Eric Vergne el tudott menni mellette, az utolsóban pedig teljesen elfogytak az abroncsai és a pontszerzők közül is kicsúszott.