DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Ferrari: A show-nak szüksége van három autóra csapatonként

Heteken belül eldőlhet, hogy 2015-ben lesznek-e olyan F1-es csapatok, melyek három autót indíthatnak, de a radikális újítás attól függ, 20 alá csökken-e mezőny létszáma.

Az idei évben komoly anyagi gondokkal küzdő Sauber és Caterham is a feketelistán van abból a szempontból, hogy ingatag lábakon áll 2014-es indulásuk. Mellettük még két csapat, a Lotus és a Marussia helyzete is bizonytalan, így nagy rá az esély, hogy a csapatok elfogadják Bernie Ecclestone tervét, és több gyártó is három autóval áll rajthoz a következő szezonban.

A helyzetet még félelmetesebbé teszi, hogy a Force Indiánál sem klappol minden száz százalékban, a Sahara-főnök Subrata Roy körül kialakult kényes helyzet (az üzletember fél éve egy new delhi-i börtönben ül) Vijay Mallyát is elgondolkodtatta a folytatásról. "Megkérdeztem a szponzorunkat, hogy szándékukban áll-e változtatni a helyzeten, de azt mondták nem, és maradni szeretnének. Az istálló, jobban teljesít, mint történelme során bármikor, és innen is előre fogunk lépni." - tette hozzá a csapatfőnök.



 



 

Monisha Kaltenborn, a Sauber vezetője is bizakodó, noha csapata történelme legrosszabb szezonját teljesíti idén - tizenhárom verseny alatt egyszer sem sikerült pontot szerezniük. "Sokszor kapunk kérdéseket a jövőt illetően, és minden alkalommal azt mondjuk: ott leszünk. Ugyanígy tudok válaszolni most is: ott leszünk jövőre. A Caterham frissen kinevezett irányítója, Manfredi Ravetto szintén visszautasítja a megszűnésről/eladásról szóló pletykákat, bár elismeri, nehéz az életben maradás. "Természetesen ott szeretnénk lenni Melbourne-ben jövőre, határozottan ez a célunk.



 

Ha több csapat is távozni kényszerül, a nagyok számára megnyílik a lehetőség egy harmadik autó indítása előtt, de nem minden csapatfőnök örül a lehetőségnek. "Remélem, soha nem kerül rá sor"- mondta Mallya. A Mercedes - habár megengedhetné magának - szintén ellenzi a tervet. "Számunkra egy plusz autó egész éves versenyeztetése 32 millió euróba kerülne" - világított rá a problémára Toto Wolff a Speed Week munkatársának.



 

A McLarennél már egy kicsit kompromisszumképesebbek, Eric Boullier sejtelmes "talán"-nal válaszolt arra a kérdésre, hogy csapata futtatna-e harmadik autót létszámcsökkenés esetén. A Ferrarinál viszont régóta harcolnak a szabályért, számukra presztízskérdés lenne plusz egy vörös autó a mezőnyben. "A harmadik autó indítása nem a Forma-1 túléléséhez kell - pusztán a show kedvéért." - említette a csapat egyik munkatársa. "A legnagyobb tisztelettel mondom, az emberek szívesebben látnának a pályán több Red Bullt, Ferrarit és Mercedest, mint a többieket." - tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: