"Számomra vicces, hogy abban a pillanatban hozzák meg ezt a fajta változást, amelyik abszolút nem a legjobb időpont. Talán azért változtattak, mert túl sokat beszélnek az öregebb versenyzőkhöz. Néhány területen szerintem ez rendben van, ha a csapat azt mondja neked, hogy ne használd annyira a gumikat az ötös kanyarban, mert túlságosan igénybe veszed őket a csapattársadhoz képest, ez szerintem rendben van, hogy nem lehet megmondani, nem probléma."
A Mercedes pilótáinak tetszik a változtatás, mindketten úgy érzik, előnyük származhat belőle, Kimi Raikkönen azonban már arra hívta fel a figyelmet, bizonyos esetekben - például ha a bokszból látják egy technikai meghibásodás előjeleit - már bonyolultabb a helyzet. Felipe Massa még határozottabban sorolta ellenérveit.
"Annyi teendő van az autóban, hogy ha valamit kihagyunk, akkor túlmelegedhetnek például a hátsó fékek, mert az akkumulátor is túlmelegszik, és akkor az autó kigyullad. Ebből nagy baleset adódhat, ez pedig nem a versenyzőhöz köthető, hanem az autó nagyon komplex erőforrásához" - vázolt fel egy baljós kimenetelű forgatókönyvet Massa. "Ha nem helyesek a beállításaid, két kört sem fogsz tudni megcsinálni. Mint amikor Lewis autója kigyulladt - és ez sokkal többször megtörténhet. Még egyszer mondom, ez nem a versenyzőkről szól, hanem a bonyolult rendszerekről. Ellene vagyok, teljes mértékben ellene."
A Williams pilótájától megkérdezték: jelezte már aggályait Charlie Whiting versenyigazgatónak? "Még nem, de biztosan fogjuk, ha a szabály ilyen marad. Nagy harc lesz holnap a versenyzők megbeszélésén."