Az Auto Motor und Sport arról számolt be, hogy a brackley-i csapat az éjszakai verseny előtt módosít sebességváltójának áttételezésén. A szabályok értelmében a szezon előtt a csapatoknak le kellett adniuk a fokozatokra vonatkozó beállítást, és a szezon teljes egészében ezt az év elején meghatározott beállítást kell használniuk, azonban egy joker lehetőségük van a módosításra.
A Mercedes úgy döntött, hogy most használja ki ezt a lehetőséget, és a szezon hátralévő részére megváltoztatja az áttételezést. A német lap szerint Lewis Hamilton és Nico Rosberg a monzai hosszú egyenesben használta először a nyolcadik fokozatot. "A nyolcadik fokozat túl hosszú volt minden más pályára" - ismerte be a tervező, Aldo Costa.
A Mercedes félreszámolását most módosítják, egy rövidebb nyolcadik fokozattal Szingapúrra és a szezonból még hátralévő versenyekre. Érdekes módon a német márka partnere, a meglepően versenyképes Williams már a 2014-es szezon elején jól határozta meg a fokozatokat. "Egy kissé idegesek voltunk először, mert úgy gondoltuk, a Mercedes tudja, mi van a motor belsejében" - ismerte be a Williams műszaki igazgatója, Pat Symonds. "De néhány verseny után megnyugodtam."
A szakember hozzátette, a nyolcadik sebességi fokozatot az idei évben vezették be, különösen az új V6-os turbómotorok miatt, de úgy érzi, teljesen szükségtelen volt: "A motoroknak nagyobb a forgatónyomatékuk, amelyet ötfokozatú sebességváltóval is kezelhetnénk. Ezzel sok súlyt és helyet lehetne spórolni. Sajnos a szabályok előírják a nyolcadik fokozatot - ha ez nem így lenne, soha nem is alakítottuk volna ki."