A Sauber története leggyengébb szezonját teljesítve még mindig pont nélkül áll a tabellán, míg a Marussia két egységgel rendelkezik, hiszen Jules Bianchi 9. lett Monacóban, ahol a svájciak mindkét autója kiesett.
Pedig amikor Sutil és Esteban Gutierrez közül legalább egyikük célba ért (tehát leszámítva a kettős kiesésükkel járó Maláj, Bahreini és Monacói Nagydíjat), minden alkalommal a Marussia pilótái előtt végeztek. A német legnagyobb bánatára azonban azt már nem jutalmazzák pontokkal, ha a 13. helyen folyamatosan riválisai előtt ér célba, így az orosz kiscsapat egyre jobb eséllyel pályázik arra, hogy az év végéig megtartsa 9. pozícióját a tabellán.
"Nem igazán rájuk kell koncentrálnunk, hiszen nekünk mindenképpen pontokat kell szereznünk. Ha csak arra figyelnénk, hogy legyőzzük őket, attól még nem lennénk a pontszerzők között" - mondta Sutil, aki szerint a pontozás is igazságtalan velük szemben, hiszen nem is kérdéses, hogy kettőjük közül a Sauber autója az erősebb.
"Elég furcsa a helyzet, hiszen futottak egy igazán jó versenyt Monacóban, ahol sok kiesés történt, és ezzel két pontot is gyűjtöttek. Ãm mégis a miénk a gyorsabb autó, sokkal jobb tempóra vagyunk képesek."
"Nagy kár, hogy csak az első tíz helyezett kap pontot. Folyamatosan közel vagyunk a legjobb tízhez, de a Marussia mégis előttünk áll a konstruktőri tabellán. Ez pedig nem a valós helyzetet tükrözi. Ãm tovább küzdünk, hiszen nagy szükségünk van azokra a pontokra."
A pontrendszert legutóbb 2010 előtt változtatták meg az F1-ben, azóta az első tíz célba érkezőt jutalmazzák. A sport története során a módosítások mindig az egyre több pilóta értékelése felé haladtak, de a jelenlegi rendszerrel a nagy többség elégedett, így még nem merült fel az újabb változtatás lehetősége.