Bár az első és hátsó felfüggesztéseket összekötő, ezzel pedig az autó hasmagasságát szabályozó FRIC-rendszert (Front and Rear Interconnected Suspension) az istállók elővigyázatosságból, az óvástól való félelmükben már a júliusi hockenheimi hétvégén, több hete eltávolították, és a teljes nyári szünet mindenkinek rendelkezésére állt, hogy alkalmazkodni tudjanak a hátrányhoz, a Lotus továbbra sem tudott megbarátkozni a rendszer hiányával.
"Előrelépést tettünk, sikerült csökkenteni a FRIC-felfüggesztés elvesztéséből adódó hátrányt, de kissé még mindig fájdalmas helyzetben vagyunk" - árulta el Nick Chester, a csapat technikai igazgatója. "Van néhány átdolgozott mechanikus alkatrészünk Spára, köztük új rugók és egy megerősített felfüggesztés, amelynek segítenie kell. A FRIC egy magas szintre fejlesztett rendszer volt, ezért nehéz gyorsan visszajutni ugyanarra a teljesítményre."
"A kulcs, hogy fontos újításokkal segítsük elő az E22 fejlődését a soron következő versenyeken. Tudjuk, hogy az autónak vannak érzékeny területei, ahol jó előnyhöz juthatunk, ezért ezekre a területekre is fókuszálni fogunk."
A műszaki főnök tovább részletezte, mi lesz új Romain Grosjean és Pastor Maldonado autóján Belgiumban: "Az első és hátsó szárnyak fejlesztését is tervezzük Spára. A hátsókra talán szűkös lesz az idő a nyári leállás miatt, de igyekszünk, hogy készen legyünk. Egy újfajta kialakítás és pár kisebb módosítás fogja jellemezni a kasztni első részét, amivel leszorítóerő terén nyerhetünk."