DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Marmorini: A Ferrari beáldozta az erőforrást

A Ferrari korábbi motorfelelőse, Luca Marmorini elmondta, arra utasították, hogy vegye vissza az erőforrás teljesítményét, amelynek hiányát aerodinamikai fejlesztésekkel fogják ellensúlyozni.

Marmorini felügyelte a Ferrari erőforrásának fejlesztését, de a csapat július végén átszervezte a részlegét, miután csak két dobogós helyezést sikerült elérniük a szezon első 11 versenyén.

A szakember szerint a Ferrari főtervezője, Nikolas Tombazis arra utasította, hogy az erő, amelyet az erőforrással veszítenek, ellensúlyozható lesz az F14T aerodinamikai fejlesztéseivel.

"Röviden: az a helyzet, hogy minden, az F14T-t érintő problémát az erőforrás hibájára fogtak" - mondta el Marmorini az olasz Leo Turrini újságírónak. "Mintha egy Ferrari történetével rendelkező vállalat elfelejtette volna, hogyan kell motort építeni! Elfogadok minden vádat, de senki ne mondja nekem, hogy Maranellóban olyanok dolgoznak, akik nem ismerik az üzletet, a turbót, a hibrid technológiát, stb. Kollégáimmal azért készítettünk egy bizonyos méretű motort - kisebbet, mint a Mercedes és a Renault -, mert a projektet felügyelő Mr. Tombazis erre kért minket. Azt mondták, egy tömörített erőforrást szeretnének, kis hűtőkkel, mert a kisebb erőt aerodinamikai megoldásokkal ellensúlyozni tudjuk és ezzel előnyben leszünk a Mercedes és a Renault autóival szemben. Pontosan ezt tettük, de amikor a versenytársakkal megmérettettük magunkat, nyilvánvalóvá vált a kevesebb lóerő, de ezt nem sikerült az aerodinamikával ellensúlyozni!"




A szakember beismerte, a csapat mérnökeivel jól kijött, de alig beszélt az áprilisban kinevezett csapatfőnökkel, Marco Mattiaccival.

"Mattiaccival három hónap alatt csak néhány szót váltottunk, kétszer láttuk egymást, először a bemutatkozáskor, másodszor, amikor egy levelet adott, amelyben megerősítette, távozhatom a csapattól. Nem akarok senkit vádolni. Komolyan. Ki kell azonban emelni, hogy a Ferrari utcai autós versenyrészlegéből áthozott terveket tapasztalatlan emberekre bízza. A Ferrari ezzel megkockáztatja, hogy lebomlasztja azt a sziklát, amelyet a múltban elért sikerekkel felépített. Nem magam miatt beszélek, mivel már nem dolgozom ott. De sajnálom a mérnököket, akik még ott vannak, akiket demoralizálnak."

Marmorini utódjának, Mattia Binottónak sok sikert kívánt és hozzátette, nem szeretne a Renault oldalán visszatérni a Formula-1-be.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: