DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Visszapillantó tükör - Ez történt Monacóban

A Mercedesnél a szombati időmérő edzést követően robbant a feszültségbomba, s bár az első sorból indulva arattak kettős győzelmet, a ragyogó teljesítményre árnyékot vetett Hamilton gyanúja, miszerint csapattársa szándékosan szabotálta utolsó gyors körét.

A Monacói Nagydíj hétvégéjét megelőzően a sajtó fogadkozásoktól volt hangos, különösen Rosberg és Ricciardo bizakodott, előbbi négy sorozatban elszenvedett vereségét követően szerette volna végre legyőzni csapattársát, míg utóbbi az előző futamon, Spanyolországban megszerezte első olyan dobogóját, amit meg is tarthatott (hiszen az ausztráliai pódiumtól megfosztották), s ezt a sikert szerette volna megismételni a Hercegségben.



 

Az első szabadedzésen Mercedes - Red Bull - Ferrari erősorrend rajzolódott ki, Lewis Hamilton úgy is a leggyorsabbnak bizonyult, hogy kis híján lekéste az edzés elejét, hiszen nem sokkal annak kezdete előtt érkezett meg a garázsba. Az edzést több kisebb kicsúszás tarkította, de igazán nagy baleset nem történt, ahogy délután sem, amikor a felszáradó pályán Alonso ugrott az élre, persze ez nem jelentette azt, hogy a Ferrari a pole-ról álmodozhatna, hiszen ez egyértelműen a körülményeknek volt csak köszönhető. Kimi Raikkönen ráadásul váltóhiba miatt szinte az egész edzést kihagyta, de így is volt egy izgalmas pillanata csütörtök délután, amikor a bokszban sétálgatva egy szerelő rántotta el Vettel autója elől - a jelenet annyira azért nem volt veszélyes...



 



 

Alain Prost nem sokkal az időmérő előtt úgy nyilatkozott, hogy a Mercedesnél elég egy szikra ahhoz, hogy lángra kapjon a feszültség a két versenyző közt, s mintha próféta szólt volna belőle, szombat délután ugyanis kipattant az a bizonyos szikra. Az időmérő edzés utolsó pillanataiban Rosberg vezetett Hamilton előtt, amikor mindketten elmentek még egy gyors körre. Rosberg a Mirabeau előtti féktávot elmérte, nem tudta bevenni a kanyart, s hogy elkerülje a korlátot, a bukótérbe gurult. Hamilton, aki emiatt sárga zászlót kapott, úgy érezte, hogy csapattársa szándékosan rontotta el a kanyart, ám a versenybíróság a 2006-os Schumacher-esettel ellentétben Rosberget felmentette. "Tetszett a mód, ahogyan Senna reagált, úgyhogy az ő példáját fogom követni" - mondta Hamilton a BBC-nek, s bár nem tudni pontosan, hogy mire utalt, tény, hogy 1990-ben a suzukai versenyen Senna úgy biztosította be világbajnoki címét - miután kérésére nem helyezték át a pálya másik oldalára a szerinte kedvezőtlen helyen levő pole pozíciót -, hogy ütközött Alain Prosttal.



 

A másnapi rajtnál nem történt semmiféle ehhez fogható incidens, legalábbis az élen, hátrébb Sergio Perez forgott meg, így be kellett küldeni a safety cart. Néhány körrel később a címvédő versenye is véget ért Vettel idén másodszor esett ki műszaki hiba miatt. Az élen a Hamilton elől menekülő Rosberg állt, a Mercedes egyre jobban leszakította a kellemes meglepetésre a harmadik helyen autózó Kimi Raikkönent, aki lerajtolta Ricciardót. Nem sokkal később jött az újabb safety car, az idei legjobb versenyét futó Sutil az alagút végén hibázott, és törte össze a Saubert.



 

Raikkönen a safety car-szakasz alatt nullázta le versenyét, amikor összeütközött Max Chiltonnal, de ő legalább tovább tudott menni, ellentétben a futam második felében kieső Vergne-nyel, Bottasszal és Gutierrezzel. A mezőny egyre fogyatkozott, Jules Bianchi pedig már pontszerző helyen tűnt fel a Marussiával, melynek megtartására az esély teljesen valósnak látszott. A győzelemért folytatott csata időközben eldőlt, Lewis Hamiltonnak ugyanis a szemével adódott problémája, és leszakadt Rosbergtől, sőt Ricciardo is felzárkózott rá. Előzésre már nem került sor, így a Mercedes sorozatban ötödször is kettős győzelmet aratott, a harmadik hely pedig Daniel Ricciardóé lett.



 



 

Bianchinak végül Kimi Raikkönen hozta meg az üdvösséget: a finn a hajrában egy túlságosan optimista előzési manőverbe kezdett bele a Loewsben Kevin Magnussen ellenében, aminek eredményeképp mindketten a korlátnak csúsztak. Így Bianchi, habár utólagos 5 másodperces büntetése miatt Grosjeannal szemben veszített egy pozíciót, mégis bejött pontszerző helyre, nem is egy, hanem rögtön két pontot gyűjtve a Marussiának, mely így a 2010-ben debütált kiscsapatok közül elsőként tudott pontot szerezni egy Formula-1-es futamon.



 



 

A futam végeredménye:



 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: