Nedves körülmények közt kezdődött meg a 29. Magyar Nagydíj, a versenyzők egytől egyig intermediate abroncsokon rajtoltak el, 19-en a rajtrácsról, hárman pedig a bokszból: a tegnapi időmérő edzésen kigyulladó, illetve balesetet szenvedő Hamilton és Magnussen mellett a felvezető kör rajtjánál lefulladó Danyiil Kvjat kényszerült a mezőny után eredni. A rajtot az eső ellenére a mezőny simán átvészelte, kivéve Hamiltont, aki a kettes kanyarban megpördült, s a falat is érintőre vette, ám szerencséjére autója nem sérült meg komolyabban.
A brit ezt követően viszonylag gyorsan feljött a középmezőny végére, miközben csapattársa magabiztosan vezetett Bottas és a rajtnál mögé visszaeső Vettel előtt - őket az Alonso-Button-Ricciardo hármas követte. A 8. körben minden megváltozott: Marcus Ericsson a falnak csapta Caterhamjét, jött a safety car, mely a tervezettnél tovább maradt bent, miután az újraindításra készülve Romain Grosjean is eldobta autóját - szinte pontosan ugyanott, mint a svéd, csak nem a bal, hanem a jobboldali falat találta el.
Mivel a pálya gyors ütemben száradt, szinte mindenki a bokszba száguldott a safety car bejövetelekor, csakhogy ez nem az élmenőknek jött ki a legjobb ütemben, így az újraindításkor Ricciardo, Button és Massa is Rosberg előtt állt, Bottas pedig lassú kerékcseréje miatt teljesen eltűnt a mezőnyben. Ekkor még úgy tűnt, hogy újabb eső érkezhet, így a McLaren kockáztatott: Buttonnek egy új szett intert raktak fel, Magnussent pedig be sem hívták cserére, így a dán kilenc kör elteltével már ötödik volt.
Csakhogy az eső nem jött, így a McLaren döntése katasztrofálisnak bizonyult: bár Button a vezetést is átvette egy rövid időre, hamarosan a mezőny végén találta magát csapattársával egyetemben, pedig a végeredményt látva akár dobogóközeli eredményre is esélye lehetett volna a kétszeres hungaroringi győztesnek. Időközben Rosberg autója egy kissé rakoncátlankodni kezdett, így Jean-Eric Vergne lépett előre a negyedik helyre, míg Rosberg, Vettel és Hamilton az 5-6-7. helyen küzdöttek egymással.
A safety car hamarosan visszatért a pályára, miután a célegyenesben Perez odacsapta autóját - a Force India ezzel idén először nullázott, hiszen a szezon eddigi összes versenyén pontot szerző Hülkenberg csapattársával ütközve már korábban feladata a versenyt. Ricciardo és még néhány versenyző ismét kereket cserélt, mások viszont nem, így a versenyt az újraindításnál Fernando Alonso vezette Jean-Eric Vergne előtt!
A francia vitézkedése nem tartott sokáig, kerékcseréje előtt Hamilton, utána pedig Vettel is megelőzte, de így is emlékezetes versenyt futott. Nem is beszélve Lewis Hamiltonról, aki második kerékcseréjét megelőzően már vezette is a versenyt a bokszból indulva. A verseny utolsó szakaszában ismét Alonso állt az élre, miután Ricciardo még egyszer kereket cserélt, a spanyolt Hamilton és az ausztrál üldözte, míg Rosberg utolsó cseréje előtt nem tudta megelőzni csapattársát - hiába kérte a csapat segítségét is ehhez -, így bő húsz másodperc hátránnyal kezdhette meg az utolsó tíz kört.
Hamilton gyorsan utolérte Alonsót, ám bárhogy próbálkozott, nem tudta megelőzni. Nem úgy Ricciardo, aki miután egy remek manőverrel lehagyta Hamiltont, a célegyenes végén Alonsót is megelőzte, és három körrel a verseny vége előtt átvette a vezetést. A futam utolsó körére a friss gumikon Rosberg is felért az élen álló hármasra, s egy ízben meg is támadta Hamiltont, de megelőzni már nem tudta őt, így meg kellett elégednie a negyedik hellyel.
Az ötödik pozícióban egy fordulatos verseny végén Felipe Massa futott be, akinek nagyon kellett ez az eredmény két elsőkörös kiesése után, ahogy Raikkönennek is nagy szüksége volt már a sikerre: a finn hatodik helyezésével idei legjobb eredményét érte el. Sebastian Vettel lett a hetedik, aki ugyanott és ugyanúgy pördült meg a futam közepe táján, mint Sergio Perez, ám egy remek manőverrel, és elképesztő szerencsével sikerült elkerülnie a balesetet, centikkel ugyan, de megúszta a bukást.
A verseny elején remeklő Bottas végül csak négy pontot szerzett, de így is őrzi bajnoki ötödik helyét, a kilencedik helyen a futam közepén villogó Vergne futott be, és az óriási taktikai hiba ellenére Button is szerzett egy pontot - érdekes, hogy mindhárman álltak legalább a második helyen a futam során, sőt Button vezetett is. A Saubernek megint nem jött össze a pontszerzés, Sutil idén másodszor lett 11. helyezett, Magnussen pedig a 12. helyen zárt, így megszakadt ötfutamos pontszerző sorozata.
A Magyar Nagydíj végeredménye | |||
1. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:53:05.058 |
2. | Fernando Alonso | Ferrari | +5.225 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | +5.857 |
4. | Nico Rosberg | Mercedes | +6.361 |
5. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | +29.841 |
6. | Kimi Raikkönen | Ferrari | +31.491 |
7. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | +40.964 |
8. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | +41.344 |
9. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | +58.527 |
10. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +1:07.280 |
11. | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | +1:08.169 |
12. | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | +1:18.465 |
13. | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | +1:24.024 |
14. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso-Renault | -1 kör |
15. | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | -1 kör |
16. | Max Chilton | Marussia-Ferrari | -1 kör |
Kiesők | |||
Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 33 kör | |
Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 25 kör | |
Sergio Perez | Force India-Mercedes | 23 kör | |
Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | 15 kör | |
Romain Grosjean | Lotus-Renault | 11 kör | |
Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 8 kör | |
A bajnokság állása | |||
1. | Nico Rosberg | 202 | |
2. | Lewis Hamilton | 191 | |
3. | Daniel Ricciardo | 131 | |
4. | Fernando Alonso | 115 | |
5. | Valtteri Bottas | 95 | |
6. | Sebastian Vettel | 88 | |
7. | Nico Hülkenberg | 69 | |
8. | Jenson Button | 60 | |
9. | Felipe Massa | 40 | |
10. | Kevin Magnussen | 37 | |
11. | Sergio Perez | 29 | |
12. | Kimi Raikkönen | 27 | |
13. | Jean-Eric Vergne | 11 | |
14. | Romain Grosjean | 8 | |
15. | Danyiil Kvjat | 6 | |
16. | Jules Bianchi | 2 | |
17. | Adrian Sutil | 0 | |
18. | Marcus Ericsson | 0 | |
19. | Pastor Maldonado | 0 | |
20. | Esteban Gutierrez | 0 | |
21. | Max Chilton | 0 | |
22. | Kamui Kobayashi | 0 | |
Konstruktőri bajnokság: | |||
1. | Mercedes | 393 | |
2. | Red Bull-Renault | 219 | |
3. | Ferrari | 142 | |
4. | Williams-Mercedes | 135 | |
5. | Force India-Mercedes | 98 | |
6. | McLaren-Mercedes | 97 | |
7. | Toro Rosso-Renault | 17 | |
8. | Lotus-Renault | 8 | |
9. | Marussia-Ferrari | 2 | |
10. | Sauber-Ferrari | 0 | |
11. | Caterham-Renault | 0 |