DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Exkluzív Hockenheimből: Kötelező udvariasság a Mercedesnél

FRIC nélkül éppúgy a két Mercedes a leggyorsabb, mint FRIC-kel: a Német Nagydíj nyitónapján is a csillagosok végeztek az első két helyen, legfeljebb előnyük csökkent valamelyest az üldözőkhöz képest, ám ez a jelek szerint nem túlságosan aggasztja a két bajnokaspiránst, Nico Rosberget és Lewis Hamiltont.

A kötelező udvariassági köröket persze megfutotta a német is, a brit is azzal, hogy "érzékelhető" változásnak titulálták a FRIC száműzését. Elöljáróban sokan jósolták azt, hogy ez a lépés felforgathatja az erőviszonyokat, de nem valószínű, hogy ez bekövetkezik és úgy tűnik, hogy erre a rutinos német közönség is ráérzett. Hiába vezeti az első vb-címére hajtó Rosberg személyében egy mercedeses német a bajnoki tabellát, s hiába kínáltak jókora kedvezményt a szervezők a német labdarúgó-válogatott vb-szereplésének apropóján, a rajongók egyelőre nem szállták meg Hockenheimet, amely pénteken - az itteni DTM-futamok tömött lelátóihoz képest - meglehetősen lehangoló arcát mutatta és erre csak rátett egy lapáttal a pusztító forróság is.

 

Noha a kritikusabb hangok szerint a vártnál gyengébb nézőszám a Mercedes-uralom rovására írható, épp a stuttgarti márka sportigazgatója, Toto Wolff volt az, aki felhívta a figyelmet a problémára: "Ha a hétvége hátralevő része is ilyen lesz, el kell gondolkodnunk azon, hogy miért van ez így? Ezzel egyáltalán nem lehetünk elégedettek" - fogalmazott a szakvezető.

 

Az egyelőre homályos, hogy a hétvége hátralevő részében valaki képes lehet-e beleszólni a Mercedesek különmeccsébe. Hamilton és Rosberg mögött Ricciardo végzett a Red Bullal, ráadásul a Renault azt ígéri, hogy az erre a hétvégére készített új motorvezérlő szoftverrel a gyártó hajtásláncát használó együttesek nem századokat, hanem tizedeket javulhatnak körönként. Persze ebben nem mindenki hisz: a Lotusnál például erős szkepticizmussal fogadták a gyártó előrejelzéseit, sőt, mint az köztudott, az enstone-i egylet javában dolgozik azon, hogyan tudnának megszabadulni a francia márkától 2015-re.

 



A kiszemelt partner a Mercedes, amellyel előrehaladott tárgyalásokat folytatnak, bejelentésre azonban a jóslatok ellenére ezen a hétvégén aligha kell számítani. Ha minden igaz, a Lotusnak komoly pénzügyi garanciákat kell vállalnia, amely sohasem egyszerű, de mint aformula.hu csapatközeli forrásból megtudta: szinte bármire hajlandóak, csak hogy szabadulhassanak a Renault-tól, amelynek küszködése alaposan megkeserítette az alakulat életét az idei szezon rajtja óta.

 

"Érdekes, hogy szinte mindig csak itt jelentkeznek a gondok, ráadásul az utóbbi időben többször előfordult, hogy még a Caterhamek egységei sokkal erősebbek voltak. Csapaton belül is szélsőséges dolgokat lehet tapasztalni, hiszen legutóbb, Silverstone-ban Grosjean autója 65 lóerővel volt gyengébb, mint a Maldonadóé. Emiatt Romain hátránya már legalább 100-120 lóerőre rúgott a Mercedeshez képest" - fakadt ki lapunknak nyilatkozva egy neve elhallgatását kérő, ám a Lotus-Renault-Mercedes ügyhöz nagyon közel álló forrás, aki leszögezte: a háttérben a Lotusnál komoly erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy mielőbb nyélbe üssék az üzletet a Mercedesszel.

 

A nap egyik érdekes színfoltja volt Susie Wolff, aki a meglehetősen rövid silverstone-i kaland után újra lehetőséget kapott a Williamsnél: a pilótanőnek deja vu-je lehetett, mivel rögtön az első edzés elején rakoncátlankodott az autója, de mivel csak egy szenzorhibáról volt szó, némi javítgatás után folytathatta a körözést, 22 fordulóig jutott és általános meglepetésre mindössze 2 tizeddel bizonyult lassabbnak csapattársánál, Felipe Massánál.  Wolff minden dicséretet megérdemel, akárcsak a hétvége másik érdekessége, a Grace klinika című tévésorozat sztárja, Patrick Dempsey, aki Hockenheimben a Porsche Szuperkupa mezőnyében indul.

 

A 48 esztendős amerikai sztár alig néhány héttel ezelőtt harmadszor szerepelt a Le Mans-i 24 óráson és a versenyzést - elismerten - éppen olyan komolyan veszi, mint a színészkedést. "Nagyon fontos számomra a versenyzés, segít megőrizni a mentális és fizikális formámat, ráadásul borzalmasan élvezem. Sokan kérdezik, hogy melyik a fontosabb, a színészet vagy a versenyzés, de erre azt szoktam felelni, hogy a megfelelő egyensúly, mert színészi karrier sokat segít a versenyzésben is" - mondta Dempsey, akinek a hétvégi a 85. autósport-bevetése lesz.

 

Arra a kérdésre, hogy a Forma-1-es futamokat figyelemmel kíséri-e, Dempsey igennel felelt és leszögezte, hogy nem ért egyet azokkal, akik szerint túlságosan unalmas az idei világbajnokság. "Két nagyon erős egyéniség csatázik egymással, igazi klasszikus, izgalmas párharcot vívnak" - mondta a színész-pilóta, a modern idők Steve McQueenje, akinek saját bevallása szerint nincs kifejezett kedvence, többeket viszont tisztel: "Juan Manuel Fangio fantasztikus volt, Michael Schumacher, Ayrton Senna és Jim Clark is, akik mindannyian nagy világbajnokok voltak. Mondhatnám azonban Sir Stirling Mosst is, akire szintén felnézek: vb-címet sosem nyert, de egyike volt a legjobbaknak!"  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: