A Német Nagydíj előtt a legnagyobb nyilvánosságot a FRIC-ügy kapta: a trükkös felfüggesztés, amelyet a Nemzetközi Automobil Szövetség mozgó aerodinamikai elemnek minősített, tiltólistára került. Azonban nem azonnali hatállyal, csak 2015-től: a csapatok viszont már idén is panaszt tehetnek azokra a riválisokra, akik használják a rendszert, ez pedig kizárást vonhat maga után. Mivel nem sikerült megegyezni, hogy senki se óvjon, a kizárástól való félelmében valószínűleg a teljes mezőny leszereli a vitatott alkatrészt.
Lewis Hamilton szavaiból azonban úgy tűnik, a FRIC-rendszer kevesebbet jelent, mint amekkora visszhangot keltett a sajtóban. "Egyáltalán nem fog sokat változni az autóm, azt gondolom. Valamennyit veszíteni fogunk a hétvégén, de mindenki leszedi őket, ezért valószínűleg ők is veszítenek majd" - mondta Hamilton, akinek csapata az elsők között jelentette be, megválik a kérdéses elemtől.
A brit kitért a következő évre is, amikor a trükkös felfüggesztést már biztosan nem lehet használni. A jövő évi autót ennek függvényében kell megtervezni. "Jövőre mindenkinek ehhez kell majd alkalmazkodnia. De a szimulátorral és szimulációs beállításokkal jó kiindulópontunknak kell lennie" - magyarázta Hamilton.