Az FIA kedden jelentette be, hogy a csapatok által évek óta használt FRIC rendszer többek esetében is a szabályosság határait súrolja, így 2015-től biztosan tiltólistára helyezik azt, teljes egyetértés esetén pedig már Hockenheimben sem lesz használható. Bárhogy is lesz, ha egy csapat beszereli a rendszert az autójába, azzal már a Német Nagydíjon azt kockáztatja, hogy autója nem megy át a technikai ellenőrzésen.
A rendszer fejlesztésével leginkább előrehaladott állapotban lévő Mercedes és a címvédő Red Bull ezért az Auto Motor und Sport szerint úgy döntöttek, hogy óvatosságból már a jövő hétvégén sem építik be autóikba a hasmagasság szinten tartásáért felelős technológiát.
"A megoldásunk az elmúlt két és fél év során minden műszaki ellenőrzésen átment, így nehéz megérteni, hogy miért változtak meg hirtelen a dolgok" - mondta a Mercedes képviseletében Niki Lauda, aki a szabály egyértelműsítését követeli az FIA-tól.
A két élcsapat vélhetően azért is mondott le ilyen könnyedén a rendszerről, mert a vélekedések szerint annak hiánya nem fog jelentős kihatással lenni az erősorrendre. A Force India például az elmúlt négy futamból kettőn sem vetette be a FRIC felfüggesztést, amelynek előnyei egyébként is inkább csak a lassú pályákon érződnek. Vélhetően a többi istálló is hasonlóan fog tenni, ha meglátásuk szerint nem éri meg a kockázatot a technológia megtartása, ami egy esetleges kizárás veszélyét rejti.