A szezonnyitó előtt várt nagy kiesési hullám elmaradt, de a tavalyi évhez képest így is jelentősen megnőtt a feladások száma. A balesetektől eltekintve tavaly futamonként átlagosan 1,42 autó esett ki, míg idén jóval több, 3,78. A legtöbb kiesést az új erőforrásoktól várták, s mint az alábbi, a Bleacher Report által közölt táblázatból kiderülhet, valóban nagyban hozzájárulnak a szám megnövekedéséhez:
Baleset | 16 |
Erőforrás | 13 |
Sebességváltó | 4 |
Kipufogó | 4 |
Felfüggesztés | 3 |
Fék | 3 |
Olaj | 2 |
Strukturális hiba | 2 |
Kuplung | 2 |
Üzemanyagpumpa | 1 |
Hajtáslánc | 1 |
Autó megóvása | 1 |
összes műszaki | 36 |
összes kiesés | 52 |
Egy híján annyi kiesés történt az erőforrások hibája miatt, mint az utána következő négy okból összesen. Egy fontos adat viszont nem látszik ebben a táblázatban: e kiesések eloszlása roppant egyenlőtlen. Ausztráliában és Malajziában összeadva hét autó esett ki az erőforrás miatt, az azóta eltelt hét versenyen viszont csak hat, azaz futamonként átlagosan egynél is kevesebb.
Ettől függetlenül egyes versenyzők már most, a szezon felénél tartva megközelítették a maximálisan felhasználható keretet az egyes erőforrás-elemekből, s mint köztudott, abban a pillanatban, hogy valamiből a hatodikat is be kell szerelni az autóba, érkeznek a rajtrácsbüntetések. A legfrissebb listát a Brit Nagydíj előtt adták ki, az alábbiakban azon pilóták neve olvasható, akik valamely elemből már a negyediket használják:
Pilóta | ICE | TC | MGU-K | MGU-H | ES | CE |
Sebastian Vettel | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 |
Kimi Raikkönen | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
Pastor Maldonado | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 |
Danyiil Kvjat | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 |
Jules Bianchi | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 |
Kamui Kobayashi | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 |
A rövidítések feloldása
ICE = belsőégésű motor
TC = turbófeltöltő
MGU-K = kinetikus energiavisszanyerő-rendszer
MGU-H = hőenergiavisszanyerő-rendszer
ES = energiacella
CE = vezérlő elektronika