A csak pár évvel ezelőtt kifejlesztett virtualizációs technológia használatával a csapat átalakíthatja a szükséges infrastruktúráját, amelyet aztán a felhő alapú számítástechnika alkalmazásával a pályák közelében, saját hálózatán keresztül elérhet.
"Minden évben milliókat költünk arra, hogy a hardware-eket a világ körül utaztassuk" - magyarázta a Lotus ügyvezetője, Thomas Mayer. "Szeretnénk virtuálissá tenni a teljes infrastruktúránkat, így amikor egy versenyre látogatunk, ahhoz hozzáférhetünk egy közeli adatközpontból.
Mayer rámutatott, mindezzel nem csak jelentős költségeket spórolna meg a csapat, de a modern technológia használatával az autók teljesítményének javítását is elérhetik: ezáltal ugyanis javulhat az adatok feldolgozásának sebessége, és pontosabb előrejelzéseket tehetnek, gyorsabb döntéseket hozhatnak a versenyek során. "A technológia már létezik, semmi forradalmi újítást nem jelent, csupán megfelelően kell alkalmaznunk azt" - mondta Mayer, hozzátéve, hogy a csapat már tesztel különféle megoldásokat.
Persze ennek is van hátulütője, a világ különböző adatközpontjai közötti ugrálás és az adatok virtuális hozzáférhetősége ugyanis biztonsági aggodalmakat ébreszt a csapatban. "Az adataink nagyon érzékenyek - általuk bárki hozzáférhetne az elmúlt tíz évben szerzett tudásunkhoz és tapasztalatunkhoz, így nem akarjuk őket elveszíteni" - mutatott rá a szakember, hozzátéve, hogy az információk megvédése céljából azokat 128 bites kódrendszerrel látták el - olyannal, amilyet a katonaság is használ. Az adatokat pedig különböző, egymással kapcsolatban nem álló lemezeken tárolják, amelyek egyenként használhatatlanok lennének.