Esteban Guterrez autója a harmadik edzésen annyira megsérült a fallal való találkozás során, hogy a Sauber szerelői nem tudták azt megjavítani időben, így a mexikói nem vett részt a kvalifikáción, és a versenyt majd csak a bokszutcából kezdheti meg vasárnap.
Ezzel egy kieső kilétére már fény derült a zöld lámpák kigyulladása előtt, ami némileg csökkentette is a nyomást a továbbjutó helyekért harcoló középmezőny pilótái számára. A maradék öt helyre menetrendszerűen besorolt a két sereghajtó istálló négy pilótája, akik közül Max Chilton érte el a legjobb időt.
Az ötödik búcsúzóra sem kellett a leintésig várni, hiszen a kieső helyen álló Pastor Maldonado autója nem sokkal a 18 perc letelte előtt megállt a pályán - ezúttal műszaki hiba, semmint a venezuelai balesete miatt. Ütközésből sem volt azonban hiány, hiszen pár pillanattal később, 16 másodperccel a kockás zászló megérkezése előtt az utolsó helyről elmozdulni próbáló Marcus Ericsson csúszott meg és csapta oda Caterhamjét a 9-es kanyar falához. A Q1-et ekkor leállították, és az idő rövidsége miatt a szünet után a következő szakasszal folytatódott a küzdelem.
A Q2-ben ismét a Mercedesek diktálták a tempót, legközelebb pedig a két Williams férkőzött hozzájuk. Az első gyorskörök után még úgy tűnt, érvényesülhet a Montrealra jósolt papírforma, és a Mercedes erőforrásával szerelt mind a nyolc autó bejuthat a legjobb tíz közé, ám végül hárman is lemaradtak közülük az utolsó fordulóról: a két Force India és Kevin Magnussen bánhatta, hogy a második körökre a két Red Bull és Jean-Eric Vergne Toro Rossója is elő tudott húzni egy váratlanul erős kört.
Az előző két szakaszban valamint az edzéseken mutatott tempó alapján Hamiltonnak állt a zászló az első rajthelyért folyó harcban ám a brit Monaco után ezúttal is kénytelen volt végignézni, amint Rosberg elsétál a pole-lal. A brit ugyan csak néhány századdal, de mindkét gyorskörén alulmaradt a bajnokságot vezető némettel szemben. Az első rajtsorért persze most sem jelentett senki komoly veszélyt a Mercedesre; hozzájuk legközelebb Sebastian Vettel tudott férkőzni, aki utolsó körében váratlanul legyőzte Valtteri Bottast, Felipe Massát és Daniel Ricciardót is - ezt a kvartettet csak néhány század választotta el egymástól. A két Ferrari pedig ezúttal sem teljesített kimagaslóan: Fernando Alonso a 7., Kimi Raikkönen pedig elrontott köre után a 10. helyen végzett.
Az időmérő végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:14.874 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:14.953 | +0.079 |
3. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:15.548 | +0.674 |
4. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:15.550 | +0.676 |
5. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:15.578 | +0.704 |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:15.589 | +0.715 |
7. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:15.814 | +0.940 |
8. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | 1:16.162 | +1.288 |
9. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:16.182 | +1.308 |
10. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:16.214 | +1.340 |
Q2 | ||||
11. | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:16.300 | +1.246 |
12. | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:16.310 | +1.256 |
13. | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:16.472 | +1.418 |
14. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:16.687 | +1.633 |
15. | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1:16.713 | +1.659 |
16. | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:17.314 | +2.260 |
Q1 | ||||
17. | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:18.328 | +2.578 |
18. | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:18.348 | +2.598 |
19. | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:18.359 | +2.609 |
20. | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:19.278 | +3.528 |
21. | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:19.820 | +4.070 |
22. | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari |