Az E22-es modell a szűnni nem akaró motorhibák miatt a teszt mindkét napján csupán 16 kört volt képes megtenni, annak dacára, hogy a mezőnyből leginkább a Lotusnak lett volna szüksége minél több gyakorlásra. A csapat technikai igazgatója, Nick Chester mindezek ellenére optimistán tekint a jövőbe.
"Módosítanunk kellett emiatt a Kínára tervezett programunkon. Persze a sanghaji edzéseken is igyekszünk majd minél több új elemet kipróbálni, de a bevetésüket eltoltuk a Spanyol Nagydíjig."
"Számos aerodinamikai elemen igyekszünk módosítani, például az orrkúp új változatával is készülünk. Már Kínában is láthatóak lesznek a különbségek a karosszérián, Barcelonára pedig egy még nagyobb frissítési csomag érkezik" - mondta Chester, nem árulva el, hogy az orrkúp módosításával eltűntetik-e az egyedi kétágú dizájnt.
A szakember szerint a balesete nélkül Bahreinben Pastor Maldonadónak jó esélye lett volna a pontszerzésre, és arra számít, hogy a sanghaji pálya még jobban fog feküdni az autóiknak. "Ugyan Kínában is ott van a hosszú hátsó egyenes, de több lassú és közepes tempójú kanyart is tartalmaz a pálya, ami esélyt ad számunkra ahhoz, hogy közelebb kerüljünk az élmezőnyhöz" - vélekedett.