Néhány pilóta az e heti bahreini teszten kipróbálhatta a Pirelli jövő évre tervezett kísérleti gumijait, amelyek között olyan is volt, amelyet már a gumimelegítők mellőzésének figyelembevételével terveztek. A Williams tesztpilótája, Felipe Nasr azonban nem volt elragadtatva a tapasztalatoktól.
"Nagyon nehéz volt őket üzemi hőmérsékletre melegíteni, még a bahreini hőségben is. Silverstone-ban és Spában pedig még nagyobb kihívást jelentene" - nyilatkozta a brazil.
A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery rámutatott, még ha életbe is lép a szabály, akkor is rengeteg különféle részletre oda kell figyelniük, hiszen a nem üzemi hőfokon működő abroncsok balesetveszélyesek lehetnek. "Számításba kell vennünk, hogyan viselkednének a gumik például a biztonsági autó bejövetele után, amikor a guminyomás lecsökken" - mutatott rá a szakember.
Egyesek, például a Williamsnél ténykedő Pat Symonds szerint megoldható lenne a probléma, ha a sport könnyebben kezelhető, keskenyebb oldalfalú gumikat vezetne be a jövő évtől. Mások szerint viszont az újabb változás nem feltétlenül lenne hasznos.
"Az új gumiméret jelentős extra költségeket okozna, szóval nem egyszerű a döntés" - vélekedett Paddy Lowe, a Mercedes technikai ügyvezetője.