Az idei szezon egyik nagy kihívása és egyben a siker záloga a V6-os erőforrás megfelelő elhelyezése a karosszériában, az 1.6 literes turbómotor elhelyezése az összes csővel és hűtővel pedig bizony nem könnyű feladat. A rajzon a motor csomag legfontosabb elemeinek az elhelyezése látható, és egyben az is észrevehető, hogy miért is került több munkaórába a V6-os erőforrás megfelelő elhelyezésének megtalálása a tavalyi V8-asok beépítésénél.
1: Itt találkoznak a motorból kilépő leömlő csövek a kipufogó csővel.
2: A kipufogó cső találkozása a turbóval.
3: A motort a lehető legalacsonyabban építették be a karosszériába, ennek érdekében a Mercedes egy emelt merevítő bordát készített, amely a motor első bekötési pontja és a motor-sebességváltó között húzódik. Ez növeli a torziós merevséget, ami életbevágóan fontos egy F1-es autó tekintetében, mert a kanyarban az első és a hátsó tengely közötti terhelés a vázat és a motort is komolyan érinti.
4: A sok hűtő közül az egyik látható a képen, a karosszériában azonban a hidraulika olaj, a sebességváltó olaj, a motor olaj, a víz, az ERS akkumulátor csomag, a számítógépes irányító egység és az intercooler hűtését is meg kellett oldani.
5: Egy kis csatorna, amely a motorborításon lévő nyílást köti össze az egyik hűtővel annak érdekében, hogy növelje az egyik hűtő teljesítményét.
6: Egy előrébb elhelyezett csatorna, ami hűvösebb levegőt szállít valószínűleg a sebességváltó hűtésére.
7: Csatorna a turbó hideg oldalától magáig az airboxig, amelynek a feladata, hogy a turbóval összepréselt levegővel táplálják a motort.