DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

A középmezőny végén a Lotus

A Bahreini Nagydíj időmérő edzésén végül csak az egyik Lotus jutott be az időmérő Q2-es szakaszába, ahol Romain Grosjean a 16. rajthelyet szerezte meg a holnapi futamra, míg a francia pilóta venezuelai csapattársa, Pastor Maldonado a 17. helyről várhatja a holnapi rajtjelet.

Romain Grosjean: "Szoros volt a Q2-be való bejutás. Előre tudtuk, hogy a kieső helyek körül leszünk, így jó volt megúszni. Ha megnézzük az egész hétvégét, akkor szenvedtünk a pályán. Ma este azonban úgy érződött, hogy jobban összeállt az autó, vezethetőbb volt, természetesen a 16. hely nem valami csodás, és sohasem leszünk vele elégedettek, de örülök annak az iránynak, amin a csapat dolgozik, és ami a jó irányba hajt bennünket. Ki kell próbálnunk dolgokat és meg kell próbálnunk megérteni, hogy miért is itt vagyunk, és miért nem tudjuk kiaknázni a teljesítményt. Remélem a versenytempónk egy kicsit jobb lesz, mint az időmérő tempónk és akkor egy jót harcolhatunk a futamon."

Pastor Maldonado: "Mi nem azért vagyunk itt, hogy a 16. és a 17. helyért harcoljunk, ezért csalódást keltő az a pozíció, ahol az időmérőn jelenleg állunk. De összpontosítanunk kell és még jobban kell erőltetnünk az autó fejlesztését, hogy elkapjuk a körülöttünk lévőket. Jelenleg azonban azt kell, hogy mondjam az autónk lassú, és nagyon nehezen vezethető. Ugyanakkor fontos lépést tettünk előre a megbízhatóság tekintetében. Nem volt problémám ezen a hétvégén, ami pozitív, de azért drukkolok a holnapi nappal kapcsolatban. Ami a versenytempónkat illeti az sokkal versenyképesebbnek tűnik, mint az időmérő tempónk. Nagy várakozásokkal tekintek ezért a futamra és majd meglátjuk, hogy mi lehetséges."





Alan Permane, vezető versenymérnök:
Hogy ment az időmérő a csapat számára?

"Azt vártuk, hogy szenvedni fogunk a tempó miatt, és pontosan ez történt. Mindkét pilótánk remekül teljesített egy olyan autóban, amelynek nincs meg jelenleg az egykörös tempója. Ez volt azonban az első hétvégénk, ahol jó volt a megbízhatóság - eddig - így jobban meg tudtuk érteni az autót. És tudjuk, hogy az időmérő tempó egy olyan terület, amire összpontosítanunk kell."

Volt bármi nehézség ma az autóval?
"Nem volt különösebb technikai problémánk, ami azt jelentette, hogy összpontosítani tudtunk, úgy, mint tegnap is, hogy megértsük az autó teljesítményét. A legnagyobb kihívás az, hogy hogyan aknázzuk ki a teljesítményt az időmérő körülmények között. Egyértelmű, hogy sok javítani valónk van ezen a területen, így erre szeretnénk fektetni a hangsúlyt a következő futamokon."

Mit vártok a holnapi futamtól?
"A következtetésünk eddig ezen a hétvégén az, hogy a versenytempónk jobb, mint az időmérő tempónk. Az éjszakai körülmények is jobban illettek hozzánk ma, és a futamot éjszaka rendezik majd, így ez is pozitív. Az éjszaka folyamán dolgozni fogunk azon, hogy mindkét pilótánknak a legjobb stratégiát adjuk, így remélhetőleg egy erős versenyt futhatunk holnap. A célunk pedig az lesz, hogy minden kínálkozó lehetőséget kihasználjunk majd."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: