DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 8. szerda
F1

Pirelli: Minden az elvárások szerint alakult

Malajzia, az év egyik legkeményebb tesztje a gumiknak a magas hőmérséklet és a durva felszín miatt, csökkenő szemcsésedést és az idei Pirelli abroncsok tartósságát mutatta meg. Annak ellenére, hogy 46 °C fok fölé emelkedett a pálya hőmérséklete, az abroncsok nem szemcsésedtek. Csak 15 pilóta ért célba.
A P Zero Narancs (kemény) és a P Zero Fehér (közepes) keverékek álltak a rendelkezésre a versenyen, de több, mint egy másodperc különbség volt versenysebességben a két keverék között.

Az első két helyen célba érő Lewis Hamilton és Nico Rosberg három kerékcserés stratégiával versenyeztek: három etap a közepes keveréken, majd az utolsót a keményen teljesítették, öt és hat kört mentek a keményebb keverékű abroncson.

A Force Indiát kormányzó Nico Hülkenberg végzett a legjobb helyen a két kerékcserét választók közül, a rajtrács hetedik helyéről indulva a dobogós helyért küzdött, végül az ötödik lett. A német pilóta hosszú utolsó etapot teljesített a kemény keveréken, de néhány ellenfelével harcolni tudott, akik a lágyabb keveréket használták.

Paul Hembery, Pirelli Motorsport, igazgató:
"Nehéz verseny volt, a pálya hőmérséklete 46 °C fokig emelkedett a rajtnál és itt található a legdurvább aszfalt. A gumik olyan teljesítményt nyújtottak, amelynek köszönhetően szoros harcot lehetett vívni. Nem volt hólyagosodás, vagy szemcsésedés és miközben a pilóták kezelni tudták a hőmérsékletet, a három kerékcsere megfelelt a Pirelli kérésének."

Az igazság pillanata
Nehéz volt jósolni a versenyre az esős időmérő edzés után, a slick abroncsokról csak kevés adat állt rendelkezésünkre. De azt mondtuk, hogy elméletileg a leggyorsabbnak az 56 körös versenyen úgy lehet lenni, ha a pilóták a közepes keveréken rajtolnak, majd a 15. körben ismét közepes keveréket tesznek fel, a 29. körben egy újabb közepes keveréket kapnak, majd az utolsó, 43. körtől kezdődő etapra teszik fel a kemény keveréket.

Ez szinte majdnem megvalósult. Hamilton a közepes keveréken kezdett, a következő közepes keverékért a 15. körben állt még, a második kerékcseréje során szintén közepes keveréket kapott a 33. körben, majd az 51. körtől használta a kemény keveréket.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: