DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Whiting szerint a Red Bull alaptalanul fellebbezett

Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint a technikai szabályzat, noha közvetett módon, de egyértelműen kimondja, hogy a csapatok csak az általuk ajánlott szenzorral mérhetik az autóik üzemanyag-áramlását, így nem látja indokoltnak a Red Bull fellebbezését.

A nézeteltérés abból ered, hogy az FIA csak javaslatot tett a csapatoknak arra, hogy az általuk felkért Gill Sensors cég által kifejlesztett mérőműszereket használják. A Red Bullnál viszont azok vélt pontatlansága miatt inkább a saját méréseikre támaszkodtak, és most azzal próbálják megvédeni álláspontjukat, hogy sehol nincs konkrétan meghatározva, hogy melyik műszert kell használniuk.   

 

Whiting azonban felhívta a figyelmet a szabálykönyv egy kitételére.

 

"A technikai szabályzat 5.10-es pontja az én véleményem szerint nagyon egyértelműen kimondja, hogy az üzemanyag-áramlást csak egyetlen módon, mégpedig hitelesített szenzorral lehet mérni" - mutatott rá.

 

"Amint azt tudjuk, egyedül a Gill gyárt olyan szenzorokat, amelyek megkapják az FIA hitelesítését. Számomra ez teljesen egyértelművé teszi a helyzetet."



A Whiting által említett 5.10.3-as cikkely valóban kiköti, hogy "hitelesített szenzorokat kell felszerelni az autókra, amelyekkel közvetlenül mérhető az üzemanyag nyomása, hőmérséklete és átfolyási sebessége".

 

Az FIA-nál elismerik, hogy a saját szenzorjaik pontossága néha túllépte a tűréshatárt. Legfeljebb 0,5%-ot tévedhetnek a valós adatokhoz képest, ám a Red Bull szerint ez az Ausztrál Nagydíjon olykor a 2%-ot is elérte, ami körönként háromnegyed másodperces különbséget is jelent.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: